Ηλιοβασίλεμα

Ηλιοβασίλεμα στη Κυπαρισσία από την παραλία του Καρτελά.

Κυπαρισσία

Λήψη φωτογραφίας από το κάστρο της πόλης.

Καρέτα-καρέτα

Χελωνάκια καρέτα-καρέτα στην παραλία καλό νερό.

Κυπαρισσία

Άποψη της πόλης από την παραλία του καρτελά .

Στατιστικά

Κάντε κλικ εδώ για να δείτε τα στατιστικά του blog. Αναλυτικά οι πηγές οι κατηγορίες των άρθρων και το πλήθος των αναρτήσεων κάθε ημέρα.

Σάββατο 17 Νοεμβρίου 2012

Νέες πληρωμές αποζημιώσεων του ΕΛΓΑ


Τη Δευτέρα, 19 Νοεμβρίου, θα πραγματοποιηθεί η επόμενη πληρωμή αποζημιώσεων του ΕΛΓΑ. Την Παρασκευή, 16 Νοεμβρίου πραγματοποιήθηκε η πρώτη πληρωμή. Συνολικά ο ΕΛΓΑ θα καταβάλλει στους τραπεζικούς λογαριασμούς 10.000 περίπου δικαιούχων παραγωγών αποζημιώσεις συνολικού ύψους 10 εκατ. ευρώ, που αφορούν εκκαθαρίσεις ζημιών για το έτος 2012. Από το παραπάνω ποσό, τα 8,2 εκατ. ευρώ αφορούν αποζημιώσεις για ζημιές στη φυτική παραγωγή και το 1,8 εκατ. ευρώ αφορά αποζημιώσεις για ζημιές στο ζωικό κεφάλαιο, στους νομούς:

Αιτωλοακαρνανίας, Άρτας, Αττικής, Αχαΐας, Δράμας, Έβρου, Εύβοιας, Ηλείας, Ηρακλείου, Θεσπρωτίας, Θεσσαλονίκης, Ιωαννίνων, Καβάλας, Καρδίτσας, Κιλκίς, Κορίνθου, Κυκλάδων,Λακωνίας, Λάρισας, Λέσβου (νήσος Λήμνος), Μεσσηνίας, Ξάνθης, Φθιώτιδας, Χαλκιδικής, Χανίων

Πρόκειται κυρίως για ζημιές έτους 2012 σε σιτηρά, ψυχανθή, κηπευτικά, βιομηχανική τομάτα, οπωροφόρα, αμπελοειδή, επανασπορές βάμβακος που προκλήθηκαν από παγετούς, πλημμύρες, βροχοπτώσεις, χαλαζοπτώσεις, καύσωνες, ανεμοθύελλες κ.λ.π.

Με την ευκαιρία, η Διοίκηση του ΕΛΓΑ, επιθυμεί να ενημερώσει τους ασφαλισμένους του Οργανισμού ότι οι αποζημιώσεις για τις ζημιές του 2012 θα συνεχίσουν να καταβάλλονται σταδιακά έτσι ώστε μέχρι το τέλος του έτους να έχει πληρωθεί το μεγαλύτερο μέρος τους και να έχει ολοκληρωθεί η πληρωμή τους το αργότερο μέχρι το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2013.

Πηγή : pelopsnews

1.000.000 ευρώ διεκδικεί ο δήμος Τριφυλίας για οφειλή της ΤΕΜΕΣ Α.Ε.


1 εκατομμύριο ευρώ διεκδικεί από την ΤΕΜΕΣ Α.Ε. ο δήμος Τριφυλίας, λόγω οφειλών που προέρχονται από το τέλος πολεοδόμησης, που πρέπει να καταβάλλεται στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Για τον χειρισμό της υπόθεσης, όπως και για άλλες που έχουν να κάνουν με οφειλές που στο σύνολό τους ξεπερνούν τα 2 εκατομμύρια ευρώ,
ο δήμος θα κινηθεί νομικά και ήδη στην τελευταία συνεδρίαση της οικονομικής επιτροπής, ορίστηκαν δικηγόροι.

Πηγή : best-tv

Στην Κομισιόν η επέκταση του ΠΟΠ Ελιά Καλαμάτας


Διεύρυνση της ζώνης ΠΟΠ για την Ελιά Καλαμάτας θα ζητήσουν τις επόμενες ημέρες οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Προχθές ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Αθανάσιος Τσαυτάρης έκανε δεκτή τη σχετική εισήγηση για επέκταση της γεωγραφικής ζώνης της Ελιάς Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης «Καλαμάτα» σε όμορες περιοχές της Μεσσηνίας, όπου καλλιεργείται. Οι πρόεδροι της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Ελαιολάδου και Ελιάς, Γ. Γωνιωτάκης, της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Μεσσηνίας, Κ. Κατσούλης, και της ΕΑΣ Λακωνίας, Ν. Προκοβάκης, παρέδωσαν στον υπουργό μελέτη, η οποία στηρίζει την πρότασή τους για επέκταση της ζώνης.
 
Σύμφωνα με τα στοιχεία της μελέτης που παραδόθηκε, τεκμηριώνεται ότι η γεωγραφική ζώνη στην οποία παράγεται η επιτραπέζια Ελιά ΠΟΠ «Καλαμάτα» επεκτείνεται και οριοθετείται, εκτός από τη Μεσσηνία, σε περιοχές της Λακωνίας, της Αρκαδίας και της Ηλείας. Έτσι, περιλαμβάνονται στη ζώνη και αυτές οι περιοχές της Πελοποννήσου, στις οποίες καλλιεργούνται τα ελαιόδεντρα της ποικιλίας Καλαμών.
Εάν το αίτημα της ελληνικής πλευράς για επέκταση της γεωγραφικής ζώνης στην Ελιά Καλαμών γίνει αποδεκτό από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, υπολογίζεται ότι θα δοθεί η δυνατότητα διακίνησης επταπλάσιας ποσότητας προϊόντος ΠΟΠ Ελιά «Καλαμάτα».


Πηγή : tharrosnews

H καθυστέρηση με το Παραδείσια-Τσακώνα

«Ξύπνησε» τα αντανακλαστικά των φορέων του Νομού


Μέχρι σήμερα, οι επίσημοι φορείς της Μεσσηνίας, για τα μεγάλα προβλήματα του Νομού, αρκούνταν σε κάποιες σποραδικές «προσωπικές» τουφεκιές στον αέρα, πιστεύοντας ότι έτσι κάνουν το καθήκον τους απέναντι στους πολίτες που τους ψήφισαν. Ο χρόνος, όμως, περνούσε, αλλά τα προβλήματα αντί να λύνονται, βάλτωναν περισσότερο.
Εδώ και κάποιους μήνες, από τότε που έγινε Πρωθυπουργός ο Αντώνης Σαμαράς, εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων, σίγησαν τελείως, πιστεύοντας ότι και μόνο η παραπάνω εξέλιξη θα έλυνε και όλα τα ζητήματα. Κι αυτή η τακτική, αποδείχτηκε λάθος.
  Οι τελευταίες αρνητικές εξελίξεις στο οδικό τμήμα Παραδείσια – Τσακώνα, η δυσμενής κατάσταση στο θέμα της Ολυμπίας Οδού, αλλά και μια σειρά από άλυτα προβλήματα, που προκαλούν την αγανάκτηση και την οργή των πολιτών, φαίνεται ότι αποτέλεσαν την αφορμή, για να αποφασίσουν να κινηθούν. Πόσο θα επιμείνουν και τι θα πετύχουν, μένει να το δούμε.
Όπως και να έχουν τα πράγματα, όμως, σε συνάντηση που είχε χθες ο βουλευτής Μεσσηνίας του ΣΥΡΙΖΑ Θανάσης Πετράκος με τον δήμαρχο Καλαμάτας και πρόεδρο της ΠΕΔ Πελοποννήσου, Παναγιώτη Νίκα, συμφωνήθηκε να πραγματοποιηθεί, την ερχόμενη Παρασκευή 23 Νοεμβρίου και ώρα 2.00 το μεσημέρι, σύσκεψη στο Δημαρχείο Καλαμάτας, με τη συμμετοχή όλων των φορέων του Νομού,  για να προσδιορισθεί η στρατηγική για την ολοκλήρωση της κατασκευής των αυτοκινητοδρόμων (Κόρινθος-Τρίπολη- Καλαμάτα, Ολυμπία Οδός), καθώς  και η επέκταση του αγωγού φυσικού αερίου μέχρι την πρωτεύουσα της Μεσσηνίας.
Ο κ. Πετράκος ανέλαβε πρωτοβουλία, όπως τόνισε ο ίδιος, για τη δημιουργία ενός παμμεσσηνιακού μετώπου διεκδίκησης, για την προώθηση των μεγάλων αυτών ζητημάτων και στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας του επισκέφθηκε τον αντιπεριφερειάρχη Μεσσηνίας, Παναγιώτη Αλευρά και τον δήμαρχο Καλαμάτας, Παναγιώτη Νίκα.
Συμφώνησαν, στη σύσκεψη που θα γίνει το μεσημέρι της ερχόμενης Παρασκευής, να καθοριστεί το πλαίσιο των διεκδικήσεων της Μεσσηνίας και ακολούθως οι εκπρόσωποι των τοπικών αρχών και φορέων να επισκεφθούν την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και Υποδομών, ώστε να γίνει η παρουσίαση αυτών των δίκαιων διεκδικήσεων και να ζητηθεί η ικανοποίησή τους.
Η συνάντηση με τον δήμαρχο έγινε σε ιδιαίτερα ζεστό κλίμα, όπως σημείωσαν και οι δύο, ενώ ο Θανάσης Πετράκος δήλωσε, παράλληλα, ικανοποιημένος από τη θέση που διατύπωσε ο δήμαρχος Παναγιώτης Νίκας, όσον αφορά στο ζήτημα της εργασιακής διαθεσιμότητας-απολύσεων των δημοτικών υπαλλήλων.
Ειδικότερα, ο βουλευτής ανέφερε ότι τον βρήκε απόλυτα σύμφωνο η απόφαση του δημάρχου να μην αποσταλούν τα στοιχεία που ζητάει το υπουργείο Εσωτερικών,  προκειμένου να προχωρήσει η υπόθεση της διαθεσιμότητας.
Από την άλλη πλευρά, με ανακοίνωσή του το Επιμελητήριο Μεσσηνίας εκφράζει την ανησυχία του που το κομμάτι του δρόμου Παραδείσια-Τσακώνα δεν δίνεται στην κυκλοφορία, για τους γνωστούς λόγους, και προτείνει, με τη σειρά του, κοινή πορεία και συνεργασία του συνόλου των φορέων του Νομού, με σκοπό την όσο δυνατόν αποτελεσματικότερη επίλυση, για να δοθεί σε κυκλοφορία ο δρόμος το συντομότερο δυνατόν προς όφελος της τοπικής μας οικονομίας.

Του Αντώνη Πετρόγιαννη

Πηγή : www.tharrosnews

Δραματικά τα στοιχεία - Καταρρέει το εμπόριο

Μια στις πέντε προσωπικές και ατομικές επιχειρήσεις θεωρεί πολύ πιθανό να διακόψει τη λειτουργία της μέσα στο 2012.. Παράλληλα, η «στάση πληρωμών», αφορά πλέον τις τρεις στις πέντε εμπορικές επιχειρήσεις, που αδυνατούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους. Τα βασικά συμπεράσματα που προκύπτουν από την ετήσια έκθεση Ελληνικού εμπορίου, είναι ιδιαίτερα δυσμενή σε όλα τα πεδία. Η ύφεση στο σύνολο του κλάδου καταγράφεται σημαντική και μάλιστα ανεξάρτητα του μεγέθους επιχείρησης. Αξίζει να σημειωθεί πως μέσα στη χρονιά το εμπόριο απώλεσε 93 χιλιάδες 500 θέσεις εργασίας. Χαρακτηριστικά και τα όσα ανέφερε μιλώντας στο δελτίο ειδήσεων της τηλεόρασης BEST και τη Βασ. Μπελογιάννη ο Αντιπρόεδρος της ΕΣΕΕ Βασίλης Παγώνης

Πηγή : kalamatanews

Τα γραφεία της Google στην Ελλάδα


Να μη θες να φύγεις από τη δουλειά!

Όποιος βλέπει να γραφεία της Google και τις εγκαταστάσεις και συνθήκες εργασίας που παρέχει στους εργαζομένους της η εταιρεία, σίγουρα ονειρεύεται να ήταν υπάλληλό της!

Τα γραφεία της εταιρείας σε όλον τον κόσμο θεωρούνται από τα καλύτερα εργασιακά περιβάλλοντα.
 

Κι αν αναρωτιέστε πού εργάζονται οι «τυχεροί» υπάλληλοι της εταιρείας στην Ελλάδα, δεν έχετε παρά να δείτε τις παρακάτω φωτογραφίες και να… ζηλέψετε!
 






























Τα γραφεία της Google στη Ρωσία






Τα γραφεία της Google στο Λονδίνο




Πηγή : livester.gr

Δήμος Τριφυλίας: Απόφαση για να μην «αντιδράσει» δικαστικά σε κατασχέσεις 300 χιλιάδων ευρώ


Απόφαση για να
μην ορίσει δικηγόρο και «αντιδράσει» δικαστικά σε διαταγές πληρωμών και
κατασχέσεις στους λογαριασμούς του Δήμου Τριφυλίας για περισσότερες από
20 υποθέσεις και ποσό που αγγίζει τις 300 χιλιάδες ευρώ, έλαβε χθες το
μεσημέρι η Οικονομική Επιτροπή. 


Για το θέμα, που εισήχθη εκτός ημερήσιας
διάταξης, ο πρόεδρός της, Γιώργος Σαμπαζιώτης, σημείωσε ότι πολλοί
εργολάβοι και προμηθευτές, όπως και άλλοι, που τους χρωστά ο Δήμος για
έργα, προμήθειες ή υπηρεσίες, προσφεύγουν στη Δικαιοσύνη και εκδίδονται
διαταγές πληρωμών, ενώ ακολούθως κάνουν κατασχέσεις στους λογαριασμούς
του Δήμου Τριφυλίας. 


Όπως είπε, όσες φορές ο Δήμος «αντέδρασε» νομικά 
και όρισε δικηγόρο για τέτοιες υποθέσεις, το Δικαστήριο δεν δέχτηκε να
κάνει αναστολές και εξέδωσε διαταγές πληρωμών, οπότε, αναρωτήθηκε, τί
νόημα έχει να ορίζει δικηγόρο και να πηγαίνει στο Δικαστήριο όταν
πρόκειται για έργα, προμήθειες και υπηρεσίες που όντως έχουν γίνει και ο
Δήμος το αναγνωρίζει, κάνοντας μάλιστα ακόμα μεγαλύτερα έξοδα για
δικηγόρους και νομικές διαδικασίες. 


Πρόσθεσε ακόμη ότι και η νομική
άποψη – γνωμοδότηση δικηγόρου για το θέμα, είναι αυτή, ότι δηλαδή από τη
στιγμή που ο Δήμος χρωστά και αναγνωρίζει ότι χρωστά για κάποιο έργο ή
προμήθεια ή υπηρεσία που τους έχει παρασχεθεί, το Δικαστήριο δεν μπορεί
να μην εκδώσει διαταγή πληρωμής και δε μπορεί να «μπλοκαριστεί»
ακολούθως η διαδικασία κατάσχεσης στους λογαριασμούς του Δήμου, στην
οποία προβαίνουν όσοι τους χρωστά ο Δήμος Τριφυλίας. 


Μάλιστα ο κ. 
Σαμπαζιώτης κατά τη διάρκεια της συζήτησης του θέματος ανέφερε
περισσότερες από 20 τέτοιες περιπτώσεις διαταγών πληρωμής που έχει
εκδώσει το δικαστήριο, με το ποσό των οφειλών του Δήμου να αγγίζει τις
300 χιλιάδες ευρώ, οι οποίες και θα κατασχεθούν στους λογαριασμούς του
Δήμου, δίχως αυτός να μπορεί να «αντιδράσει».


Ηλίας Γιαννόπουλος - Θάρρος

Πηγή : filiatranet 

Πετράκος και Νίκας για δρόμο ,Φυσικό αέριο

Το Δήμαρχο Καλαμάτας κ. Παναγιώτη Νίκα επισκέφθηκε σήμερα ο Βουλευτής κ. Θανάσης Πετράκος. Αντικείμενο της συζήτησης ήταν ο αυτοκινητόδρομος και ο αγωγός φυσικού αερίου. Συμφωνήθηκε την επόμενη Παρασκευή 23 Νοεμβρίου και ώρα 14.00, να πραγματοποιηθεί σύσκεψη στο Δημαρχείο με τη συμμετοχή όλων των Φορέων, για να προσδιορισθεί η στρατηγική για την ολοκλήρωση της κατασκευής των αυτοκινητοδρόμων και την επέκταση του αγωγού φυσικού αερίου μέχρι την Καλαμάτα.
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ στην Καλαμάτα
 Σειρά εκδηλώσεων προγραμματίζονται από το Δήμο για τα Χριστούγεννα, στην πόλη και τα Δημοτικά Διαμερίσματα. Το Χριστουγεννιάτικο δένδρο θα ανάψει και φέτος στην Κεντρική Πλατεία – Βασ. Γεωργίου, περί τις 14 Δεκεμβρίου (ανάλογα τον καιρό). Τα κουκλόσπιτα θα στηθούν και πάλι, εκατοντάδες αλεξανδρινά και κυκλάμινα θα φυτευθούν και δεκάδες εκδηλώσεις θα οργανωθούν από τη Φιλαρμονική, το Δημοτικό Ωδείο κ.λ.π. Θα στηθεί και πάλι Καρουζέλ, ενδεχομένως να υπάρξει και τραινάκι για διαδρομές στην πόλη και προφανώς φροντίδα για την επάρκεια των αγαθών στο Δημοτικό Παντοπωλείο. Πυροτεχνήματα θα ανάψουν μόνο αν είναι ΔΩΡΕΑΝ, όπως και πέρυσι.

Πηγή : radio936

Κι όμως...αντίθετος ο Τατούλης με Φούχτελ, για εργασιακά

Αγαστή συνεργασία Τατούλη - Φούχτελ από την μια πλευρά (ΚΛΙΚ ΕΔΩ) και ... διαφωνία στο θέμα των απολύσεων από την άλλη... Πως γίνεται να συνεργάζονται με "στόχο να υλοποιήσουν την συμφωνία Μέρκελ", που επιβάλει και τα συγκεκριμένα εργασιακά ζητήματα που ξεσηκώνουν τους εργαζόμενους και, ταυτόχρονα να ... διαφωνούν; Άλλα έκαναν και άλλα έλεγαν και εμείς τα πιστεύαμε στην ... "Παλιά Ελλάδα", κύριε Τατούλη! Εσείς είστε με την ... "Νέα Ελλάδα"! Μην μπερδεύεστε!

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ - ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Πέτρος Τατούλης: Είμαστε κάθετα απέναντι στις οριζόντιες και αντισυνταγματικές αποφάσεις της Ελληνικής κυβέρνησης

«Είμαστε κάθετα απέναντι στις οριζόντιες και αντισυνταγματικές αποφάσεις, οι οποίες διαταράσσουν τον οικογενειακό και κοινωνικό ιστό και οδηγούν σε κοινωνική έκρηξη» δήλωσε ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου στους εκπροσώπους των συλλόγων των εργαζομένων της Περιφέρειας Πελοποννήσου, με τους οποίους συναντήθηκε στο γραφείο του την Παρασκευή 16 Νοεμβρίου 2012, παρουσία των Θεματικών Αντιπεριφερειαρχών κ.κ. Κωνσταντίνας Νικολάκου και Ανδρέα Πουλά.
«Η αιρετή Περιφέρεια στέκεται στο πλευρό των εργαζομένων γνωρίζοντας την προσπάθεια που καταβάλλουν καθημερινά για να στηρίξουν τις δομές των υπηρεσιών μας στην πολύ δύσκολη αυτή χρονική συγκυρία» τόνισε ο Περιφερειάρχης και ενημέρωσε τους εκπροσώπους των εργαζομένων για την απόφαση του συνόλου των Περιφερειαρχών της χώρας αναφορικά με την αποστολή στοιχείων όσων εργάζονται με σύμβαση Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου στο Υπουργείο, λέγοντας χαρακτηριστικά:

«Η Περιφέρεια Πελοποννήσου είναι κάθετα απέναντι σε οποιαδήποτε προσπάθεια, απ’ όπου και αν προέρχεται, αποδυνάμωσης των υπηρεσιών της, γιατί σε καμία περίπτωση δεν αποδέχεται ότι με τον τρόπο αυτό δίνονται λύσεις στα σοβαρά προβλήματα, που αντιμετωπίζει η χώρα μας».
Οι εκπρόσωποι των συλλόγων εργαζομένων από την πλευρά τους εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την στήριξη της πολιτικής ηγεσίας της Περιφέρειας στα δύσκολα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.

Πηγή : radio936

Το τρένο για δεύτερη φορά δεν έρχεται στη Κυπαρισσία

Για δεύτερη φορά μέσα σε δύο μήνες θα σφυρίξει σήμερα το τρένο στο σιδηροδρομικό σταθμό της Καλαμάτας. Δυστυχώς η Καλαμάτα έφτασε στο σημείο να θεωρεί ευχάριστη είδηση τον ερχομό τρένου μια στο τόσο…
 Περίπου στις τέσσερις το απόγευμα αναμένεται να φτάσει το εκδρομικό τρένο, το οποίο θα ξεκινήσει στις 10:30 από τον Πύργο. Αυτή τη φορά ο Δήμος Καλαμάτας δεν έχει διοργανώσει πανηγυρική υποδοχή με τη Φιλαρμονική ούτε θα προσφέρει κεράσματα, ωστόσο ο δήμαρχος, Παναγιώτης Νίκας, με δήλωσή του κάλεσε τους κατοίκους της πόλης να υποδεχθούν το τρένο και να στείλουν το μήνυμα ότι το ξαναζωντάνεμα του σιδηροδρόμου αποτελεί διεκδίκηση για την περιοχή. Η εκδρομή έχει διοργανωθεί από την Τραινοσέ, που σε σχετική ανακοίνωσή της σημειώνει ότι στο πρόσφατο παρελθόν έχουν πραγματοποιηθεί άλλες δύο «ιδιαίτερα επιτυχημένες», κάτι που «ενθαρρύνει τις θεματικές σιδηροδρομικές εκδρομές» Ούτε αυτή τη φορά το τρένο θα πάει στην Κυπαρισσία και από τον Πύργο που θα ξεκινήσει θα στρίψει στο Καλό Νερό για Καλαμάτα, ενώ θα κάνει στάση στο Ζευγολατιό. Οι εκδρομείς θα διανυκτερεύσουν την Καλαμάτα, ενώ έχει προγραμματιστεί και επίσκεψη στο Μηχανοστάσιο, εφόσον το επιθυμούν.

Πηγή : kyparissiotis

ΟΙ ΧΩΜΑΤΕΡΕΣ ΤΗΣ ΝΤΡΟΠΗΣ ΣΤΗΝ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑ ΠΡΙΝ ΤΙΣ ΓΙΟΡΤΕΣ.

Η ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ... είναι μισή αρχοντιά αλλά αυτό μάλλον δεν ισχύει για την είσοδο της Κυπαρισσίας επί της εθνικής οδού αφού εντοπίσαμε τις μόνιμες..χωματερές οι οποίες παρά τις οχλήσεις δημοτών που αποτελούν αλγεινή εικόνα σε επισκέπτες που διέρχονται από τη περιοχή μας. Μάλιστα οι αρμόδιοι έχουν ενοχληθεί εδώ και πολλές ημέρες αλλά χωρίς αποτέλεσμα.
 Πριν διατυπώσουμε ερωτήματα να σχολιάσουμε ότι η πρώτη μεγάλη.....χωματερή ευρίσκεται στην περιοχή του κόμβου προς τις Ράχες που οδηγεί στο αρχαιολογικό χώρο της Περιστεριάς πριν τη γέφυρα του Αρκαδικού. Η εικόνα αυτή αποτυπώνεται εδώ και ημέρες με δεκάδες σκουπίδια να...στολίζουν τον δρόμο, φερτά υλικά, ξυλεία, και ότι άλλο φανταστεί ο περαστικός ενώ ο κάδος απορριμμάτων ήταν γεμάτος μέχρι χθες. Η χωματερή αυτή έχει αποκτήσει μόνιμο χαρακτήρα ιδίως να σκεφτούμε ότι δίπλα βρίσκεται η ταμπέλα που οδηγεί στη..Περιστεριά.
Η δεύτερη χωματερή βρίσκεται κοντά στη περιοχή Μεταλλεία επί του εθνικού δρόμου με σακούλες σκουπιδιών, στρώματα αλλά και ένα ψόφιο τετράποδο που προφανώς παρατήθηκε για να αποδείξει στο κόσμο πόσο πολιτισμένοι είμαστε στην Ελλάς του 2012! Αρκετές φορές ο σκουπιδότοπος μεγαλώνει φτάνοντας ως τους παράδρομους. Μάθαμε επίσης ότι 8 τέτοιες περιπτώσεις εντόπισε δημοτικός σύμβουλος που καθάρισε με δικά του έξοδα τη περιοχή και τώρα αναρωτιόμαστε όπως και οι δημότες μας.
ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ ΑΛΛΑ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΗΝ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ;
Εδώ και 4 μήνες έχει αναλάβει υποτίθεται το τομέα καθαριότητας η Τοπική Κοινότητα Κυπαρισσίας η οποία σε πολλές περιπτώσεις είναι άφαντη αφού έχουμε εντοπίσει κι άλλα τέτοια σημεία τα οποία χρήζουν καθαρισμού. Αλήθεια τι λένε για όλα αυτά οι αρμόδιοι υποτίθεται της Δημοτικής κοινότητας και οι 2 Αντιδήμαρχοι της πόλης μας που έχουν ευαισθησία σε τέτοια θέματα όπως γνωρίζουμε; Αλήθεια τώρα μήπως θα πρέπει έστω τους 2 σκουπιδότοπους να ευαισθητοποιηθούν για να καθαρίσουν με δική τους συμβολή; Και τελικά μήπως ο κ. Δήμαρχος δεν ενημερώνεται όπως θα έπρεπε για την καθαριότητα στο Δήμο;Γιατί θα επανέλθουμε με προτάσεις.
Με πληροφορίες από την εφημερίδα 'ΦΩΝΗ'

Πηγή : kyparissiotis

Στη λίστα του ΤΑΙΔΕΠ τα λιμάνια Καλαμάτας-Πύλου

ΟΙ ΙΔΙΩΤΕΣ ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΣΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ


Τα λιμάνια της Καλαμάτας και της Πύλου, τα οποία έχουν χαρακτηριστεί αντίστοιχα εθνικής σημασίας και μείζονος ενδιαφέροντος, βρίσκονται στην πρώτη γραμμή των αποκρατικοποιήσεων, σύμφωνα με τη λίστα που έδωσε προχθές στη δημοσιότητα ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστής Μουσουρούλης.
Βέβαια, η προβληματική κατάσταση που βρίσκεται το λιμάνι της Καλαμάτας, πρόσφατα ανακοινώθηκε ότι απαιτούνται 30 με 35 εκατομμύρια ευρώ για τον εξωραϊσμό του, δεν το κάνει και τόσο ελκυστικό ώστε κάποιος να επενδύσει σ’ αυτό, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι η τύχη του δεν εξαρτάται πλέον από τις όποιες διαθέσεις κάποιων επενδυτών.

32Από κει και πέρα, ο κ. Μουσουρούλης στις ανακοινώσεις του, σημείωσε ότι μετά τα μέσα Φεβρουαρίου 2013 θα αρχίσει το μπαράζ των αποκρατικοποιήσεων στα λιμάνια της χώρας και ειδικά στα μεγαλύτερα από αυτά, οι εμπορικές δραστηριότητες των οποίων θα παραχωρηθούν σε ιδιώτες.
Σύμφωνα με τα κυβερνητικά σχέδια, σταθμοί εμπορευματοκιβωτίων , σταθμοί μεταφόρτωσης, προβλήτες κρουαζιέρας, ξενοδοχειακές υποδομές, ναυπηγοεπισκευαστικοί χώροι, ενεργειακές υπηρεσίες, μαρίνες αλλά και ότι σχετίζεται με real estate (ξενοδοχεία, χώροι αναψυχής και εστίασης και εμπορικά κέντρα) θα δοθούν με τη μέθοδο της παραχώρησης σε ιδιώτες επενδυτές.
Το ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου) θα έχει έτοιμες τις προτάσεις του για τον τρόπο αξιοποίησης των λιμανιών στα μέσα Φεβρουαρίου και αμέσως μετά θα αρχίσουν οι σχετικές διαγωνιστικές διαδικασίες.
Στην κυβέρνηση εκτιμούν ότι ο εκσυγχρονισμός των ελληνικών λιμανιών και η ανταγωνιστική ένταξή τους στο διεθνές δίκτυο θαλάσσιων μεταφορών θα βοηθήσει σοβαρά την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας, ενώ παράλληλα θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας. 
Επιμέλεια: Αντώνης Πετρόγιαννης

Πηγή : tharrosnews

Διεθνές Βραβείο Αρχαιολογίας στον καθηγητή Π. Θέμελη

Έντονο ήταν το ελληνικό χρώμα στην 11η τελετή απονομής των διεθνών βραβείων Giuseppe Sciacca, που πραγματοποιήθηκε με τεράστια επιτυχία και σε κλίμα βαθιάς συγκίνησης το περασμένο Σάββατο στην Aula Magna του Πανεπιστημίου «Pontificia Universitΰ Urbaniana» στην πόλη του Βατικανό (Ρώμη).
Υπήρξε όμως και «μεσσηνιακό» χρώμα, αφού, μεταξύ των βραβευθέντων συμπεριλαμβανόταν και ο αρχαιολόγος και διευθυντής του έργου των ανασκαφών κι αναστηλώσεων στην Αρχαία Μεσσήνη, καθηγητής Κλασσικής Αρχαιολογίας Πανεπιστημίου Κρήτης, Πέτρος Θέμελης.
Στον κ. Θέμελη απονεμήθηκε το Ειδικό Βραβείο για την Αρχαιολογία, από τον πρόεδρο της Κυπριακής Ολυμπιακής Επιτροπής και πρώην υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού, καθηγητή Ουράνιο Ιωαννίδη. 

Ο Έλληνας αρχαιολόγος τιμήθηκε για την τεράστια προσφορά του στην επιστήμη της Αρχαιολογίας, για το διδακτικό του έργο και για το ήθος του, μετά από πρόταση της γενικής γραμματέως των Διεθνών Βραβείων, Αρχαιολόγου – Επικοινωνιολόγου Βίκυς Μπαφατάκη. Ο Πέτρος Θέμελης πριν από 26 χρόνια, ξεκίνησε την ανασκαφική του δραστηριότητα στην Αρχαία Μεσσήνη, όπου έφερε στο φως μια σημαντικότατη πόλη της αρχαιότητας. Κατόπιν, με τους συνεργάτες του άρχισαν  το έργο αναστήλωσης και σήμερα ο επισκέπτης μπορεί να θαυμάσει το Στάδιο, τα δυο θέατρα, το Βουλευτήριο και άλλους χώρους. Αίσθηση προκάλεσε στους παραβρισκόμενους το βίντεο – αφιέρωμα στην Αρχαία Μεσσήνη και το έργο του σπουδαίου αρχαιολόγου.
Την εκδήλωση και τον Πέτρο Θέμελη τίμησε με την παρουσία του ο Δήμαρχος Μεσσήνης Ευστάθιος Αναστασόπουλος, ο οποίος έδωσε ένα πολιτιστικό και τουριστικό μήνυμα για την ευρύτερη περιοχή.
Το Βραβείο Κοινωνικού Έργου για το τεράστιο φιλανθρωπικό του έργο απονεμήθηκε στον ιδρυτή και Πρόεδρο της «Κιβωτού του Κόσμου», πατέρα Αντ. Παπανικολάου, το Βραβείο Αθλητισμού στον Κύπριο Ολυμπιονίκη στην ιστιοπλοΐα Παύλου Κοντίδη, και το βραβείο Κοινωνικής Ευαισθησίας και Εθελοντισμού αποδόθηκε στον 17χρονο μαθητή της Γ΄ Λυκείου και πρωταθλητή του σχολικού πρωταθλήματος καλαθοσφαίρισης Ελλάδας – Κύπρου με την ομάδα των Εκπαιδευτηρίων Δούκα, Γιώργο-Νεκτάριο Δελή, για τη σημαντική πρωτοβουλία του να προτείνει τον 11χρονο αμερικανό αθλητή Cody McCasland ως τον απόλυτο νικητή της φετινής διοργάνωσης των Διεθνών Βραβείων Giuseppe Sciacca.
Με το Απόλυτο Βραβείο (Premio Assoluto) τιμήθηκε ο Cody McCasland, ο οποίος παρά τις σωματικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει είναι ένα φωτεινό παράδειγμα ζωής και ελπίδας. Ο δήμαρχος Μεσσήνης και ο κ. Θέμελης προσκάλεσαν τον μικρό αθλητή να επισκεφτεί την Αρχαία Μεσσήνη και να γνωρίσει τις ομορφιές του τόπου. 


Πηγή : tharrosnews

Ματιές στην τοπική ιστορία: Το λιμάνι και η ιστορία της παραλιακής Καλαμάτας


Το λιμάνι της Καλαμάτας βρίσκεται στην επικαιρότητα τους τελευταίους μήνες με διάφορες αφορμές. Η απόπειρα να γίνει αποδεκτή μαρίνα στο χώρο του προλιμένα, η προσέγγιση των κρουαζιερόπλοιων, το σχέδιο ανάπτυξης (master plan επί το… ελληνικότερον) και μια σειρά ακόμη από θέματα απασχόλησαν την ειδησεογραφία. Το γεγονός αυτό δίνει την ευκαιρία για μια αναδρομή στην ιστορία του λιμανιού. Θα την κάνουμε με τη βοήθεια των κειμένων της Αναστασίας Μηλίτση-Νίκα και της Χριστίνας Θεοφιλοπούλου-Στεφανούρη, από το λεύκωμα για την Καλαμάτα το οποίο έχουν εκδώσει τα ΓΑΚ Μεσσηνίας. Την περίοδο μετά την Επανάσταση του 1821 η Καλαμάτα ήταν μια μικρή πόλη αλλά με πλούσια παραγωγή αγροτικών προϊόντων στην ενδοχώρα αλλά και βιοτεχνίες επεξεργασίας μεταξιού και δερμάτων ζώων. Οι εξαγωγές γίνονταν με μικρά πλοία που μπορούσαν να προσεγγίσουν την ακτή, ενώ πολλές φορές η προσέγγιση γινόταν στον Αλμυρό. Η απελευθέρωση των παραγωγικών δυνάμεων και η εξωστρέφεια της παραγωγής απαιτούσαν τεχνητό λιμάνι. Οι παράγοντες της Καλαμάτας και του Νησιού αποδύθηκαν σε έναν αγώνα δρόμου για το ποιος θα προλάβει να κατασκευάσει λιμάνι και να κυριαρχήσει στην εμπορική και βιομηχανική κίνηση. Κέρδισαν οι πρώτοι καθώς στο Νησί δημιουργήθηκαν ανυπέρβλητα προβλήματα με την εργολαβία και λιμάνι δεν κατασκευάστηκε ποτέ. Εμειναν μόνο μια μεγάλη δημοτική έκταση (τα Λιμενικά που δυστυχώς έγιναν σκουπιδότοπος) και οι ογκόλιθοι (που εκποιήθηκαν στα μέσα της δεκαετίας του 1980).
Επιστροφή στην Καλαμάτα και την ιστορία κατασκευής του τεραστίων διαστάσεων για την εποχή εκείνη δημόσιου έργου που πέρασε από τα χίλια κύματα για να ολοκληρωθεί, μέσα από τις σελίδες του βιβλίου που προαναφέρθηκε:
"Μέχρι τα μέσα του 19ου αιώνα η Παραλία της Καλαμάτας, δεν είχε αναπτυχθεί, όπως άλλωστε και των περισσότερων παραθαλάσσιων ελληνικών πόλεων που δε διέθεταν ακόμη τεχνητό λιμάνι. Η εικόνα της ήταν ενός πρωτόγονου τοπίου: μια απέραντη ερημική ακτή, γεμάτη λίμνες, τέλματα και άναρχη βλάστηση, που διαδέχονταν τα πλούσια περιβόλια στις νότιες παρυφές της πόλης.
Στο φυσικό όρμο του "Παραλίου των Καλαμών" προσορμίζονταν πλοία τους καλοκαιρινούς μήνες, ενώ το χειμώνα λίγο ανατολικότερα, στον όρμο του Αλμυρού, που σημαίνει ότι έστω και με δυσκολία πραγματοποιούνταν όλες τις εποχές του έτους εμπορικές συναλλαγές. Αυτός ήταν και ο κύριος λόγος που ήδη από τα υστεροβυζαντινά χρόνια -συγκεκριμένα το 1209- οι Φράγκοι επέλεξαν να καταλάβουν το Κάστρο της Καλαμάτας, μιας και βρισκόταν "απάνω στον αιγιαλόν" και διέθετε και "λιμιώνα", δηλαδή λιμάνι.
Την ανάγκη κατασκευής λιμανιού έθεσαν για πρώτη φορά οι Καλαματιανοί έμποροι της δεκαετίας του 1850. Το απαιτούσαν οι καιροί. Ηταν απαραίτητο για την ανάπτυξη της ναυτιλίας, του εμπορίου και της βιομηχανίας της πόλης. Την ευθύνη για την πραγματοποίηση του μεγάλου αυτού ονείρου επωμίστηκε η επόμενη γενιά, του 1860. Το πρώτο βήμα ήταν η ίδρυση του Λιμενικού Ταμείου το 1868. Το ίδιο έτος εγκρίθηκε το Σχέδιο της Παραλίας, και ταυτόχρονα το Δημοτικό Συμβούλιο, προκειμένου να εξασφαλίσει τους απαραίτητους πόρους για την κατασκευή, επέβαλε ειδικούς λιμενικούς φόρους τόσο στα εισαγόμενα όσο και στα εξαγόμενα προϊόντα. Το 1872, η Εφορευτική Επιτροπή ανέθεσε τη σύνταξη της σχετικής τεχνικής μελέτης στο Γάλλο Μηχανικό Λιμένων Ν. Πασκάλ, ο οποίος και σχεδίασε το λιμάνι στη σημερινή του θέση.
Την κατασκευή του σπουδαίου αυτού έργου  υποδομής για την Καλαμάτα ανέλαβε ο εργολάβος Μάτσας. Ο όλος σχεδιασμός και η εκτέλεση του έργου    εντάσσονται στη γενικότερη προσπάθεια οικονομικής ανάπτυξης των λιμένων   της χώρας που ξεκίνησε επί Οθωνα και ολοκληρώθηκε την εποχή του Τρικούπη.  Ο θεμέλιος λίθος τέθηκε το 1882. Το 1896 τα λιμενικά έργα (αντιβραχίονας,
κρηπιδώματα κ.ά.) δεν είχαν ολοκληρωθεί. Γι' αυτό ο εργολάβος δημοσίων έργων Λουδοβίκος Πετιμερμέ ανέλαβε την κατασκευή του αντιβραχίονα μήκους 180 μ., την προέκταση του λιμενοβραχίονα (μόλου) κατά 200 μ., την κατασκευή κρηπιδωμάτων (του παραλιακού, του μόλου και του αρκτικού κρηπιδώματος της δεξαμενής), την εκβάθυνση της δεξαμενής και του λιμανιού μέχρι βάθους 7 μ. κάτω από τη μέση στάθμη της θάλασσας, την κατασκευή
τριπλών κλιμάκων και την τοποθέτηση στύλων πρόσδεσης από χυτοσίδηρο, δεστρών και ναύδητων (σημαδούρων). Για την κατασκευή των λιμενικών
έργων χρησιμοποιήθηκαν πετρώματα από τα λατομεία στις όχθες του Νέδοντα. Το έργο αποπερατώθηκε το 1901.
Εκτοτε, η εμπορική ανάπτυξη του λιμανιού πραγματοποιήθηκε με γοργούς     ρυθμούς. Τα παραδοσιακά αγροτικά προϊόντα του μεσσηνιακού κάμπου (σύκα,  σταφίδα, κουκούλια  κ.ά) εξάγονταν απ' ευθείας, είτε μέσω Πάτρας σε όλα τα σημαντικά εμπορικά κέντρα της εποχής, όπως Κωνσταντινούπολη, Σμύρνη, Τεργέστη, Μασσαλία κ.ά.
Ταυτόχρονα όμως αναπτύχθηκαν και οι εισαγωγές πρώτων υλών και βιομηχανικών προϊόντων. Στις αρχές του 1900 η Καλαμάτα αποτελούσε το πέμπτο, κατά σειρά σπουδαιότητας, λιμάνι της χώρας μετά τον Πειραιά, το Κατάκολο, την Πάτρα και τη Σύρο. Από τις αρχές του 1900 μέχρι το 1930 η κίνηση αυξήθηκε και για τον πρόσθετο λόγο ότι το λιμάνι εξυπηρετούσε τη μετανάστευση προς την Αμερική, που ταλάνισε ολόκληρη τη χώρα και κυρίως την Πελοπόννησο (Αρκαδία, Λακωνία, Μεσσηνία). Υπολογίζεται ότι την περίοδο 1901-1910 μετανάστευσαν 3.393 άτομα από την επαρχία Καλαμάτας. Ομως, μετά τον πόλεμο, η έναρξη της αποβιομηχάνισης της πόλης σήμανε και την απαρχή της αντίστροφης μέτρησης για την εμπορική κίνηση του λιμανιού".
Η ΠΑΛΙΑ ΝΤΟΥΑΝΑ
Με επίκεντρο το Τελωνείο που βρισκόταν στην περιοχή της Ανάληψης, αναπτύχθηκε σταδιακά γύρω από αυτή ουσιαστικά η πρώτη βιομηχανική περιοχή της Καλαμάτας, λείψανα της οποίας διασώζονται μέχρι σήμερα, Οπως σημειώνεται στο λεύκωμα: "Ο πρώτος οικισμός που αναπτύχθηκε στην Παραλία ήταν στην περιοχή της Ανάληψης. Εδώ υπήρχε ανέκαθεν το τελωνείο, εξ ου και η ονομασία παλαιά Ντουάνα, από την ενετική λέξη dogana. Την περίοδο της τουρκοκρατίας το τελωνείο βρισκόταν νοτιοδυτικά του σημερινού ναού της Ανάληψης, ενώ μετά την απελευθέρωση παρέμεινε βέβαια στην ίδια περιοχή αλλά σε άλλη θέση (νοτιοανατολικά του ναού). Γύρω από αυτό λειτουργούσαν μαγαζιά, αποθήκες, η αλαταποθήκη κ.ά. Τόση μάλιστα ήταν η κίνηση ώστε δεν άργησε να δημιουργηθεί η ανάγκη κατασκευής εκκλησίας στην περιοχή, γύρω από την οποία διαμορφώθηκε σταδιακά η πλατεία. 
Σε μικρή ακτίνα από τη διαμορφούμενη πλατεία υπήρχαν πολλές βιοτεχνικές και βιομηχανικές μονάδες. Αρχικά πλάι στις εκβολές του Νέδοντα λειτουργούσαν πολλά βυρσοδεψεία, όπως των Μαραβά, Σκοπέτου, Μαστοράκου, Μαμαλούκα κ.ά. Για το λόγο αυτό, ο οικισμός της δυτικής Παραλίας είναι γνωστός και ως Ταμπάκικα ή Ταμπακέικα.  Από το 1898 και ύστερα προστέθηκε (βορειοδυτικά της πλατείας) και το σαπωνοποιείο Π. Λιναρδάκη. Στις αρχές του 1900 στην ευρύτερη περιοχή, λίγο βορειότερα, ιδρύθηκε το εργοστάσιο οίνων και οινοπνευμάτων του Ζαν και Ρως. Το 1926, μετά τη μαζική άφιξη των Μικρασιατών προσφύγων (1922), ιδρύθηκε (ανατολικά του ναού) η αλευροβιομηχανία Ευαγγελίστρια, σηματοδοτώντας μια νέα περίοδο για την περιοχή και την πόλη ολόκληρη.*
Ανατολικότερα του ναού της Ανάληψης και της ομώνυμης πλατείας δημιουργήθηκε η γνωστή σήμερα πλατεία Τελωνείου. Η διαμόρφωσή της συναρτήθηκε, ως ένα βαθμό, με την τιθάσευση των εκβολών του Νέδοντα, αν αναλογιστεί κανείς ότι τα νερά του ποταμού έφθαναν 2-3 τετράγωνα δυτικά της σημερινής οδού Φαρών, όπως αποτυπώνεται στο σχέδιο της Παραλίας του 1868. Αμεση σχέση βέβαια είχε με την κατασκευή της "δεξαμενής" του λιμανιού. Στο "αρκτικό της κρηπίδωμα" σχηματίστηκε η συγκεκριμένη πλατεία, η οποία αρχικά ονομαζόταν πλατεία "Δεξαμενής". Ομως, μετά την κατασκευή του κτηριακού συγκροτήματος τελωνείου και λιμεναρχείου, το 1911, ονομάστηκε πλατεία Τελωνείου. Ο χαρακτήρας της ήταν κυρίως εμπορικός, με ένα πλήθος κόσμου από φορτοεκφορτωτές, εργάτες, εμπόρους, κ.ά. να κινείται καθημερινά εδώ, στη δυτική προκυμαία του λιμανιού".
Η ΝΕΑ ΝΤΟΥΑΝΑ
Στην προοπτική κατασκευής του λιμανιού, η περιοχή οικοδομήθηκε και στην ανατολική πλευρά του ποταμού για να αποτελέσει στη συνέχεια και σε αντιδιαστολή με τη "βιομηχανική" περιοχή της Ανάληψης, μια ζώνη αναψυχής για πολλούς μήνες: "Η ανατολική προκυμαία άρχισε να αποκτά σημασία μετά το 1860, με την ίδρυση του νέου οικισμού υπό την επωνυμία Νέαι Καλάμαι, σε αντιδιαστολή προς την παλιά πάνω πόλη. Απόδειξη ότι εδώ, στο τέρμα της σημερινής οδού Φαρών, λειτούργησε το τελωνείο από το 1863 και μέχρι το 1899, εξ ου και η άτυπη επωνυμία Νέα Ντουάνα, σε αντιδιαστολή προς την Παλαιά πλέον Ντουάνα της δυτικής Παραλίας. Το χαρακτηριστικό της ανατολικής προκυμαίας είναι ότι ο χώρος αυτός εξελίχθηκε και σε χώρο αναψυχής για τους Καλαματιανούς -εκτός από χώρο οικονομικών δραστηριοτήτων- ιδιαίτερα κατά την άνοιξη και τους καλοκαιρινούς μήνες".
 ΟΙ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ
 Παράλληλα με αυτή τη διαδικασία άρχισαν οι προσπάθειες σύνδεσης της πόλης με την παραλιακή ζώνη. Η έναρξη των έργων εκβάθυνσης του Νέδοντα άφησε ζωτικό χώρο για να ξεκινήσει το 1871 η κατασκευή της οδού Παραλίας (μετέπειτα Αριστομένους) που ολοκληρώθηκε μετά από χρόνια. Στη συνέχεια κατασκευάστηκαν η δημοτική οδός Καλαμάτας-Παραλίας (η σημερινή Φαρών) το 1893 και ο οδός Αντιβραχίονος (σημερινή Ακρίτα) το 1906. Αλλά η σύνδεση έγινε πλέον και σιδηροδρομική με την ολοκλήρωση του δικτύου στα τέλη του 19ου αιώνα, καθώς κατασκευάστηκε και ο σταθμός της Παραλίας (στο σημερινό Πάρκο).
Η παραλιακή ζώνη συνέχισε να αποτελεί μια υποβαθμισμένη περιοχή αφού δεν είχαν γίνει έργα εξυγίανσης και ήταν γεμάτη λίμνες και έλη. Ετσι έγινε χώρος υποδοχής των προσφύγων που έφθασαν το 1914 από τη Μικρά Ασία (Ανάληψη και Κορδίας) και το 1923 μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή (Νικηταράς). Η ζωή βεβαίως πήρε… εκδίκηση τις τελευταίες δεκαετίες και οι περιοχές αυτές έγιναν περιζήτητες. Αυτή είναι και η αξία της ιστορίας και της αναφοράς σε αυτή.
 * Σημειώσεις: Κάπου κοντά στην Ανάληψη υπήρχε ένα παλιό βυρσοδεψείο που αγοράστηκε παλαιότερα από το δήμο για να διατηρηθεί. Οι επιχειρήσεις Λιναρδάκη (πυρηνελαιουργείο, σαπωνοποιία και παγοποιείο) βρίσκονταν στην ευρύτερη περιοχή που έχει κατασκευαστεί το 1ο Λύκειο. Το παγοποιείο σωζόταν μέχρι την κατασκευή του σχολείου. Η βιομηχανία Οίνων και Οινοπνευμάτων ήταν στην ανατολική πλευρά της σιδηροδρομικής γραμμής σε μια μεγάλη έκταση και το τελευταίο κτήριο υπήρχε μέχρι και την περίοδο των σεισμών στη συμβολή Ομήρου και Αριστομένους.
[Επιμέλεια: Ηλίας Μπιτσάνης]
Πηγή : eleftheriaonline

Χειροβομβίδα βρήκαν λουόμενοι στην Παραλία της Καλαμάτας

Μία χειροβομβίδα βρήκαν μέσα στη θάλασσα σήμερα το πρωί λουόμενοι στην Παραλία της Καλαμάτας στο ύψος της ταβέρνας "Νέα Καλαμάτα" και αφού την έβγαλαν έξω ειδοποίησαν το Λιμενικό. Η ανταπόκριση ήταν άμεση από τους άνδρες του Λιμενικού, οι οποίοι με ασφάλεια τοποθέτησαν τη χειροβομβίδα (μέσα σε μπουκάλι με νερό όπως την παρέλαβαν από τους λουόμενους) αρκετά μέτρα πιο πέρα σε σημείο, όπου δεν υπήρχαν άτομα και περιόρισαν το χώρο με κορδέλες. Αυτή την ώρα ο χώρος φυλάσσεται από το Λιμενικό, ενώ έχει ήδη κινηθεί η διαδικασία να σταλεί ειδικός πυροτεχνουργός από την Πολεμική Αεροπορία είτε για την επί τόπου εξουδετέρωσή της, είτε για μεταφορά της σε άλλο σημείο και την εξουδετέρωσή της εκεί.

Πηγή : eleftheriaonline

Πεζοπορία στον Ταΰγετο του Νικηφόρου Βρεττάκου με τέσσερις ορειβατικούς συλλόγους


ΑΥΡΙΟ 
Ορειβατικό «προσκύνημα» στον Ταΰγετο, επί της επετείου των εκατό χρόνων από τη γέννηση του ποιητή Νικηφόρου Βρεττάκου, θα πραγματοποιήσουν αύριο, Κυριακή, τα μέλη των Ορειβατικών Συλλόγων Καλαμάτας, Σπάρτης, Κορίνθου και Τρίπολης.
Οι ορειβάτες έχουν να διαλέξουν μεταξύ δύο διαδρομών, η μία περιλαμβάνει πορεία τριών ωρών και η δεύτερη πορεία έξι ωρών, στο διεθνές μονοπάτι Ε4. Ο τερματισμός και των δύο πορειών θα είναι και εκπληκτικό χωριό της Αναβρυτής, όπου θα γίνουν εκδηλώσεων μνήμης και τιμής για τον ποιητή του Ταϋγέτου, τον Νικηφόρο Βρεττάκο.
Η ομάδα του Ορειβατικού Συλλόγου Καλαμάτας θα αναχωρήσει στις επτά το πρωί από τα γραφεία του Συλλόγου, στο Ανατολικό  Κέντρο. Για πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να τηλεφωνήσουν στο Σύλλογο.
Πηγή : kalamatajournal

Πολυτεχνείο 1973: Σκηνές και μνήμες που συγκλονίζουν


Η εξέγερση του Πολυτεχνείου το Νοέμβριο του 1973 ήταν η κορυφαία
στιγμή του αντιδικτατορικού κινήματος που οδήγησε ουσιαστικά  στην
πτώση της χούντας των Συνταγματαρχών, η οποία από τις 21 Απριλίου 1967
είχε επιβάλλει καθεστώς στυγνής δικτατορίας στη χώρα.

Το Σάββατο 17 Νοεμβρίου 1973 ο ραδιοφωνικός σταθμός του
Πολυτεχνείου έκανε εκκλήσεις στους στρατιώτες να αψηφήσουν τις εντολές
των ανωτέρων τους και στη συνέχεια ο εκφωνητής απήγγειλε τον Ελληνικό
Εθνικό Ύμνο. Η μετάδοση διακόπηκε με την είσοδο του άρματος στον χώρο
της σχολής..

Στις 3 π.μ της 17ης Νοεμβρίου αποφασίζεται η επέμβαση του στρατού και
ένα από τα τρία άρματα μάχης που είχαν παραταχθεί έξω από τη σχολή,
γκρεμίζει την κεντρική πύλη. Το άρμα μάχης AMX 30 έριξε την σιδερένια
πύλη τη στιγμή που επάνω βρίσκονταν ακόμα φοιτητές. Οι φοιτητές
βλέποντας το άρμα μάχης να εισβάλλει, ακολουθούμενο από ισχυρές
αστυνομικές δυνάμεις, ρίχνουν την πόρτα του Πολυτεχνείου στην οδό
Στουρνάρη και αρχίζουν να εξέρχονται μαζικά. Ήταν η αρχή του τέλους της
χούντας του ‘67.


Για την εξέγερση του Πολυτεχνείου ενάντια στη χούντα το Νοέμβρη του `73
έχουν γραφτεί και ειπωθεί χιλιάδες λέξεις και ιστορίες. Είναι λογικό να
υπάρχουν πολλές «αφηγήσεις» για ένα τέτοιο ιστορικό γεγονός.


 




tanea
Πηγή : filiatranet  

Γαργαλιάνοι: Βρέθηκε νεαρή Γερακίνα


Μία νεαρή Γερακίνα που βρέθηκε στους Γαργαλιάνους, παραδόθηκε εχθές στο Κτήμα Αετοράχη που βρίσκεται στον Πύργο Τριφυλίας, καθώς ανακαλύφθηκε στο έδαφος από κάποιον σκύλο.



Το ζώο δεν έδειχνε κάποια εμφανή σημάδια τραυματισμού και αφού εξετάστηκε, διαπιστώθηκε ότι είναι καλά και κρατήθηκε προληπτικά στο κτήμα ώστε να δυναμώσει.


Σύμφωνα με τον υπεύθυνο του κτήματος Αετοράχη, Γεώργιο Γεωργακόπουλο, ίσως κάποιο τυχαίο γεγονός θα την καθήλωσε στο έδαφος που μπορεί να οφείλεται ακόμη και στην απειρία της νεαρής Γερακίνας. 




Πηγή : filiatranet