Παρασκευή 16 Νοεμβρίου 2012

Απουσιάζει το μεσσηνιακό λάδι από τα Ευρωπαικά σούπερ μάρκετ

Απουσιάζει, παρά την εξαιρετική του ποιότητα, το επώνυμο ελληνικό ελαιόλαδο από τα ράφια των γερμανικών σούπερ μάρκετ, αναφέρει έρευνα που πραγματοποίησε το γερμανικό ειδησεογραφικό πρακτορείο Deutsche Welle. Στην αγορά κυριαρχεί το ιταλικό ελαιόλαδο, που αναμειγνύεται με ελληνικό ώστε να βελτιωθεί ποιοτικά. Το ιταλικό ελαιόλαδο κατέχει σχεδόν μονοπωλιακή θέση στη γερμανική αγορά, με ένα ποσοστό που φτάνει το 70%. Το ελληνικό λάδι αρκείται σε ποσοστό μόλις 10%.
Ο ΑγροΤύπος επικοινώνησε με τον κ. Νίκο Αθανασόπουλο, πρόεδρο του Α.Σ. Ελαιώνα Πιστοποιημένα Αγροτικά Προϊόντα Γαργαλιάνων, που εξάγει ελαιόλαδο στη γερμανική αγορά και τον κ. Γεώργιο Κόκκινο, πρόεδρο του Α.Σ. Νηλέα, που εξάγει ελαιόλαδο στην αυστριακή αγορά και ενδιαφέρεται να προχωρήσει σε εξαγωγές και προς τη Γερμανία. Το βήμα για τα ράφια των γερμανικών σούπερ μάρκετ δεν έχει γίνει ακόμη, αφού για κάτι τέτοιο απαιτείται ο συνεταιρισμός των Ελλήνων παραγωγών, ώστε να μπορούν να υπάρξουν εγγυήσεις ότι θα τηρούνται οι συμφωνίες ποιότητας και ποσότητας του ελαιολάδου. Κλειδί για την εμπορική καταξίωση είναι λοιπόν η σωστή ενημέρωση των καταναλωτών. Επιπρόσθετα χρειάζεται η δημιουργία δομών διανομής και προώθησης σε συνδυασμό με μία στρατηγική μάρκετινγκ. Ο κ. Νίκος Αθανασόπουλος δήλωσε τα εξής: «εμείς συνεργαζόμαστε με γερμανική εισαγωγική εταιρεία τα τελευταία χρόνια. Εκτιμώ ότι στη χώρα μας απουσιάζει πλήρως μια μακροχρόνια αγροτική πολιτική. Όταν δεν υπάρχει σωστή προώθηση για να καταφέρουν τα γνωρίσουν το ελληνικό ελαιόλαδο οι ξένοι καταναλωτές, δεν μπορεί να έχουμε υψηλές φιλοδοξίες. Μέσα στην παγκοσμιοποιημένη αγορά πουλάμε ένα ποιοτικό προϊόν, που το αγοράζουν οι Ιταλοί και οι Ισπανοί, το οποίο το αναμειγνύουν με τα δικά τους λάδια και το πουλάνε με την ετικέτα της εταιρίας τους. Δεν υπάρχει ελληνική ταυτότητα στο δικό μας προϊόν. Πολλοί καταναλώνουν τα λάδια μας και δεν το γνωρίζουν. Θα πρέπει να καταφέρουμε το ελαιόλαδο που παράγουμε να το δίνουμε σαν «ελληνικό». Ένα ακόμη πρόβλημα είναι ότι οι ξένοι θέλουν ένα φτηνό προϊόν

Πηγή : kyparissiotis