Σάββατο 2 Μαρτίου 2013

Το διαδίκτυο κερδίζει τη μάχη της ενημέρωσης


Κατά καιρούς διάφορες μελέτες, στο εξωτερικό αλλά και την Ελλάδα, έχουν δείξει την υποχώρηση των ”παραδοσιακών” μέσων ενημέρωσης απέναντι στα νέα μέσα και την ενημέρωση από το διαδίκτυο.

Μόλις τον Ιανουάριου του 2013, δημοσκόπηση της εταιρείας VPRC έδειξε ότι πλέον το 39% των Ελλήνων προτιμά το διαδίκτυο, ενώ το 32% επιλέγει την τηλεόραση για την ενημέρωσή του, ενώ μελέτη της Eurostat αποκάλυψε ότι το 59% των Ελλήνων χρησιμοποιεί ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης, ενώ το 10% γράφει και επιμελείται ή διαβάζει ιστολόγια (blogs).

Μια νέα έρευνα της αμερικανικής Rasmussen Reports, αποκαλύπτει ότι και στις ΗΠΑ τα τηλεοπτικά ενημερωτικά δίκτυα και ο έντυπος Τύπος συνεχίζουν να υποχωρούν από τον ρόλο τους ως βασικές πηγές ενημέρωσης του κοινού.

Την ίδια ώρα το ίντερνετ και τα εξειδικευμένα sites κερδίζουν συνεχώς έδαφος και τις προτιμήσεις του κοινού.

Σύμφωνα με την έρευνα, με βάση τα στοιχεία του Ιανουαρίου του 2013 οι Αμερικανοί δηλώνουν πως ενημερώνονται από την τηλεόραση (τα κανάλια εθνικής ή τοπικής εμβέλειας) σε ποσοστό 24% και από το διαδίκτυο σε ποσοστό 25%.

Απογοητευτική παράλληλα είναι η μέτρηση για τα έντυπα Μέσα και το ραδιόφωνο. Στην έρευνα μόλις 10% των ερωτηθέντων απάντησε πως προτιμά να ενημερώνεται από εφημερίδες και 7% από το ραδιόφωνο.

Την ίδια στιγμή μόλις το 6% των ερωτηθέντων κρίνει συνολικά τα «παραδοσιακά» μίντια ως «πολύ αξιόπιστα». Ένα ποσοστό της τάξης του 50% τα κρίνει ως «κατά περίπτωση αξιόπιστα», το 30% ως «μάλλον αναξιόπιστα» και το 12% ως «εντελώς αναξιόπιστα».

Πηγή : gargalianoi