Παρασκευή 18 Ιανουαρίου 2013

Η αλήθεια για το έργο του Λαγκούβαρδου στη Τριφυλία

Για την αποκατάσταση της αλήθειας και την προστασία της κοινής γνώμης από την παραπληροφόρηση για τεχνικά θέματα, η οποία γίνεται λόγω άγνοιας και όχι σκόπιμα, σχετικά με τη βελτίωση του παραλιακού δρόμου στο ρέμα λαγκούβαρδου που απασχολεί την επικαιρότητα λόγω της υπερχείλισης από τα νερά των βροχών σημειώνουμε τα κάτωθι.
 Κατά το έτος 2007 η Νομαρχιακή αυτοδιοίκηση Μεσσηνίας, εκτιμώντας ότι θα μπορούσε να διεκδικήσει χρήματα από το ΕΣΠΑ και γι’ αυτό το έργο, προκήρυξε τη μελέτη βελτίωσης της παραλιακής οδού Λιμενάρι-Φιλιατρά-Αγ. Κυριακή-Μαραθόπολη συνολικού μήκους περίπου 12 χιλ. Όπως αντιλαμβάνεται ο καθένας, τα χρήματα που θα απαιτούντο για τη μελέτη και στη συνέχεια για την κατασκευή του δρόμου μαζί με τα τεχνικά ήταν πολλά και οπωσδήποτε δεν ήταν μέσα στις δυνατότητες της τότε Νομαρχίας. Κατά το διάστημα ανάθεσης της μελέτης, επειδή στο σημείο της γέφυρας σημειώθηκαν, θανατηφόρα ατυχήματα, ή τότε Νομαρχία έδωσε εντολή σε συνεργάτη της μελετητή να διερευνήσει την εκπόνηση μελέτης, μόνο για την παράκαμψη του Λαγκουβάρδου με την κατασκευή γέφυρας. Η αυτοψία της ομάδας μελέτης έδειξε τότε, ότι η θέση που θα έπρεπε να κατασκευαστεί η γέφυρα είχε ήδη προσδιοριστεί από παλιότερη μελέτη, που είχε εκπονηθεί προ του 1980 και μάλιστα για την παράκαμψη αυτή της οδού είχε απαλλοτριωθεί από τότε η αναγκαία έκταση. Μάλιστα προ της θέσης της γέφυρας από την κατεύθυνση της Μαραθούπολης έχει κατασκευαστεί από τότε το αναγκαίο επίχωμα σε μήκος 700 μ. Η χάραξη της παράκαμψης στη θέση αυτή από τότε, είναι η ενδεδειγμένη και εναρμονίζεται πλήρως με τα κριτήρια ασφαλείας που ισχύουν για τις οδούς σήμερα. Όμως η λύση αυτή οδηγεί στην κατασκευή μικρής κοιλαδογέφυρας ελάχιστου μήκους 60μ. που ανεβάζει το κόστος του έργου.
ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΘΑ ΔΩΣΟΥΝ ΜΟΝΙΜΗ ΛΥΣΗ Ή ΘΑ ΤΡΕΧΟΥΜΕ;
Η πρόταση του μελετητή για το τεχνικό και οικονομικό αντικείμενο κατατέθηκε στους αρμόδιους, αλλά στη συνέχεια ήρθε η οικονομική κρίση, οι διοικητικές και θεσμικές αλλαγές στα διάφορα επίπεδα διοίκησης και ο αρχικός σχεδιασμός δεν προχώρησε. Όμως τα ατυχήματα στο σημείο αυτό εξακολουθούν να γίνονται και η διαμαρτυρία των τοπικών παραγόντων και μέσων ενημέρωσης, έφερε κάποιο αποτέλεσμα, έστω μεσοβέζικης λύσης. Έτσι λοιπό η Δ/νση Τεχνικών Έργων της Περιφερειακής Ενότητας Μεσσηνίας, εκπόνησε μελέτη τεχνικού και προσαρμογής του δρόμου, στο σημείο που είναι σήμερα η διάβαση και όχι ανατολικότερα στο σημείο που προβλεπόταν αρχικά. Πρόκειται λοιπόν για ένα τεχνικό κυβοτοειδούς μορφής ανοίγματος, πλάτους 6μ. ύψους 3μ. και μήκους περίπου 35μ. που θα κατασκευαστεί κατά μήκος του ρέματος ώστε πάνω να περάσει ο δρόμος. Το πλεονέκτημα είναι ότι απαιτούνται λιγότερα χρήματα τα οποία μπορούν να βρεθούν και σίγουρα ο δρόμος στο σημείο αυτό θα γίνει πολύ καλύτερος και λιγότερο επικίνδυνος από ότι είναι σήμερα , το μειονέκτημα είναι ότι δεν πρόκειται για μία λύση που θα διασφάλιζε το ανώτατο επίπεδο ασφάλειας. Όμως από το ολότελα καλή κι’ η παναγιώταινα, όπως θα έλεγε και η γιαγιά μου. Πρέπει επίσης να αναφέρουμε ότι εδώ και 1-2 χρόνια η υπηρεσία περιμένει την έγκριση της περιβαλλοντικής μελέτης για το τεχνικό αυτό, προκειμένου να προχωρήσει στην υποβολή πρότασης για χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ. Ενημερώνουμε λοιπόν ότι οι περιβαλλοντικοί όροι εγκρίθηκαν για το έργο από 21-12-2012 και μπορεί να προχωρήσει η ένταξη στο ΕΣΠΑ και η άδεια δημοπράτησης, εφόσον υπάρχει διάθεση. Καλούμε τους τοπικούς εκπροσώπους να ενδιαφερθούν τάχιστα για την υλοποίηση του έργου, ώστε το καλοκαίρι να μην υπάρχουν άλλα θύματα.
 Αναστασόπουλος Νικόλαος Αγρονόμος Τοπογράφος Μηχανικός Γαργαλιάνοι

Πηγή : kyparissiotis