Παρασκευή 4 Ιανουαρίου 2013

Καλαματιανός κορυφαία προσωπικότητα στην Αυστραλία


Ομογενής επιστήμονας, που ανακάλυψε ένα γενετικό τεστ το οποίο μπορεί να προβλέπει αν ένα παιδί διατρέχει τον κίνδυνο να είναι αυτιστικό, ψηφίστηκε από την εφημερίδα «The Age» ως μια από τις κορυφαίες προσωπικότητες της Αυστραλίας που «θα γράψουν ιστορία στα χρόνια που έρχονται».

Το γενετικό τεστ που προβλέπει αν ένα παιδί διατρέχει τον κίνδυνο να είναι αυτιστικό θα είναι διαθέσιμο σε πέντε χρόνια χάρη σε ανακάλυψη ομογενούς επιστήμονα της Μελβούρνης.

Ο Σταν Σκαφίδας, καθηγητής Νανοτεχνολογίας, και η ομάδα του υποστηρίζουν ότι το τεστ αυτό θα επιτρέπει στους γιατρούς να εντοπίζουν τον αυτισμό έγκαιρα και να τον θεραπεύουν.

Σύμφωνα με την ανακάλυψή τους, με τεστ αίματος θα είναι δυνατόν να εντοπίζεται ο αυτισμός με πιθανότητα επιτυχίας 70%. Ο καθηγητής Σταν Σκαφίδας είπε ότι η ανακάλυψη είναι «εντυπωσιακή» γιατί θα δώσει τη δυνατότητα στους ερευνητές να παρασκευάσουν φάρμακα για την αντιμετώπιση του αυτισμού σε πρόωρο στάδιο.

Πρόσθεσε, όμως, ότι οι έρευνες πρέπει να συνεχιστούν. Η σχετική μελέτη δημοσιεύτηκε στην ιατρική επιθεώρηση Molecular Psychiatry.
Ο Σταν Σταφίδας γεννήθηκε το 1971 στη Μελβούρνη. Πήγε σχολείο στο Ελληνορθόδοξο Κολλέγιο «Άγιος Ιωάννης» και συνέχισε τις σπουδές του στο Πανεπιστήμιο Μελβούρνης. Το μικρόβιο της τεχνολογίας το είχε από παιδί και, όπως αναφέρει, «τα δώρα που ζητούσα να μου κάνουν στα γενέθλιά μου ή στην ονομαστική μου εορτή είχαν πάντα σχέση με ηλεκτρονικές μηχανές και υπολογιστές. Επισκέπτεται πολύ συχνά την Ελλάδα, γιατί, όπως λέει, «οι περισσότεροι συγγενείς μου είναι εκεί. Και οι δύο γονείς μου είναι από την Ελλάδα. Η μητέρα μου είναι από το Νομό Ηλείας και ο πατέρας μου από την Καλαμάτα».

Πηγή : tharrosnews