Κυριακή 8 Δεκεμβρίου 2013

Σύμφωνα με τον Θανάση Πετράκο: Σε θετικό δρόμο το Καλό Νερό - Τσακώνα

"Συνεχίζουμε τον αγώνα για να υπάρξουν σαφείς δεσμεύσεις σχετικά με το Καλό Νερό - Τσακώνα" δήλωσε χθες ο βουλευτής Θαν. Πετράκος μετά την ολοκλήρωση της συζήτησης στην αρμόδια επιτροπή.

Αναλυτικότερα ο κ. Πετράκος στη δήλωση αναφέρει: "Ο υπουργός κ. Χρυσοχοΐδης αναγνώρισε για μια ακόμα φορά ότι οι παρατηρήσεις που έθεσα για τις απαλλοτριώσεις είναι βάσιμες και ακριβείς και γι' αυτό προχώρησε σε νομοθετική βελτίωση του 5ου άρθρου με την οποία προσδιορίζεται ότι οι απαλλοτριώσεις θα γίνουν άμεσα με τον πρόσφατο νόμο περί απαλλοτριώσεων. Επίσης δεσμεύτηκε στην Ολομέλεια ότι θα φέρει τον τελεσίδικο και οριστικό πίνακα ένταξης στο ΕΣΠΑ της χρηματοδότησης των τμημάτων Πάτρα-Πύργος και Καλό Νερό-Τσακώνα. Αναμένουμε. Ο αγώνας θα συνεχιστεί μέχρι Δευτέρα και Τρίτη που συζητείται και ψηφίζεται το νομοσχέδιο. Αισιοδοξούμε ότι θα δικαιωθεί ο αγώνας μας".

Αγορεύοντας νωρίτερα ο κ. Πετράκος είχε αναφέρει: "Και εγώ και όλοι οι πολίτες της Μεσσηνίας είναι ανήσυχοι και δύσπιστοι πάρα πολύ. Ο,τι πω δεν σας αφορά προσωπικά, ίσα - ίσα η αντιμετώπισή σας και απέναντι στο ΣΥΡΙΖΑ όταν σας ζητήσαμε συνάντηση και απέναντι στους βουλευτές της Ηλείας και της Μεσσηνίας, ήταν άμεση και θετική. Δεν είχε συμβεί όμως το ίδιο με την προηγούμενη πολιτική ηγεσία για την οποία είχαμε καταθέσει, είχαμε ζητήσει ειδική συνεδρίαση και ο κ. Χατζηδάκης δεν ερχόταν ποτέ. Δεν έγινε καμία συζήτηση, καμία ενημέρωση της επιτροπής. Δεν είναι μόνο ο κ. Χατζηδάκης, ξεκινάμε από τον κ. Λαλιώτη, ότι όταν ολοκληρώθηκε η παράκαμψη της Τρίπολης το 2000, μας έλεγε ότι το 2002 θα έχει γίνει και η σήραγγα Ραψομάτη και ο δρόμος έχει φθάσει στην Καλαμάτα, μετά ήρθε η κ. Παπανδρέου και μας είπε το 2005, μετά ήρθε ο κ. Σουφλιάς, μας είπε ότι θα είναι έτοιμα τα πράγματα το 2010. Τελικά δρόμο στην Καλαμάτα είδαμε το 2012, χωρίς να έχει ολοκληρωθεί όμως, με παράκαμψη στο επίμαχο σημείο, το οποίο κατέρρευσε το 2002, το Παραδείσια - Τσακώνα, και ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί, 12 χλμ., ξαναλέω 12 χρόνια και δεν έχει ολοκληρωθεί η γέφυρα, ευτυχώς κινούμαστε και πάμε από παράκαμψη και πάμε εύκολα στη Μεσσηνία. Εχουμε πικρά πείρα κ. πρόεδρε από το 2002 που μας υποσχόταν ο κ. Λαλιώτης φθάσαμε στο 2014, και ελπίζουμε να τελειώσει η γέφυρα το 2014.

Σας είπα γιατί είμαστε ανήσυχοι και δύσπιστοι. Φυσικά δεν ισχύει το θέμα με τους περιβαλλοντικούς όρους που έγραψε η "Πρωινή" του Πύργου. Και το ξέραμε αυτό. Ομως για το τμήμα Ελαία-Καλό Νερό και Καλό Νερό-Τσακώνα υπάρχει πρόβλημα με τις απαλλοτριώσεις. Υπάρχει πρόβλημα διότι, όταν επιδικάστηκαν οι απαλλοτριώσεις, το Δημόσιο εντός 18 μηνών δεν κατέθεσε το προσωρινό ποσό που είχαν βγάλει τα δικαστήρια και άσκησε έφεση. Οταν δικάστηκαν οι εφέσεις στο δικαστήριο της Καλαμάτας, το Δημόσιο παραιτήθηκε των εφέσεων. Επειδή, όμως δεν κατέθεσε τα χρήματα των απαλλοτριώσεων σημαίνει ότι πρέπει η διαδικασία αυτή τη στιγμή να γίνει από την αρχή. Πρέπει να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση άμεσα για τις απαλλοτριώσεις, διότι αυτή τη στιγμή είναι στον αέρα. Αυτός είναι ο πρώτος ουσιώδης λόγος που έχουμε ανησυχία. Ο δεύτερος λόγος είναι ουσιώδης, γιατί είναι το μεγάλο ποσό που απαιτείται από το ΕΣΠΑ, το είπα και την προηγούμενη φορά, αν τουλάχιστον είχατε δεχτεί και κάνει έναν συμβιβασμό καλύτερο, όχι σαν αυτό. Αυτός είναι τραγωδία, να τους δώσετε 250.000.000 και να φτιάξουν 120 χλμ. από τα 268 και τα υπόλοιπα να τα επωμίζεται στη συνέχεια το ΕΣΠΑ. Μα θα μου πείτε, δεν θέλετε να γίνει δημόσιο έργο; Φυσικά, θέλω να γίνει δημόσιο έργο και αυτό ήθελα από την αρχή, αλλά το θέμα είναι να τα παίρνουν χοντρά και να τους χαρίζουμε και τα χιλιόμετρα; Αν είχατε κάνει έναν συμβιβασμό που έφτανε ο δρόμος στην Ολυμπία, έφτανε στα Κρέστενα τότε τα πράγματα θα ήταν σίγουρα και εμείς πολύ σίγουροι ότι για το Ελαία-Καλό Νερό και το Καλό Νερό-Τσακώνα μπορεί να βάλει το Δημόσιο τα χρήματα.

Εμείς κύριε υπουργέ, για να πειστούμε ότι τα τμήματα της Ολυμπίας Οδού, Πάτρα- Πύργος και Καλό Νερό-Τσακώνα -αφού αφήνουμε το Ελαία-Καλό Νερό που έπρεπε να γίνει- σίγουρα θα ενταχθούν στο νέο ΕΣΠΑ και θα κατασκευαστούν στον ίδιο χρόνο, όπως μας λέτε, που θα κατασκευαστεί και το τμήμα Κόρινθος-Πάτρα, ζητάμε να μας φέρετε μέχρι την Ολομέλεια: Πρώτον με ποιον τρόπο, με άμεση νομοθετική ρύθμιση θα επιταχύνετε την διαδικασία των απαλλοτριώσεων που είναι στον αέρα. Δεύτερον ότι θα φέρετε τελεσίδικο πίνακα ένταξης του συγκεκριμένου έργου στο ΕΣΠΑ. Εάν γίνουν αυτά, παρότι είμαστε ριζικά αντίθετοι με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, γιατί θεωρούμε και με τα τέσσερα άρθρα όχι ότι είναι εναντίον του Δημοσίου, ότι οι λεόντειες συμβάσεις γίνονται χειρότερες, ότι χαρίζετε περισσότερα στους εργολάβους, παρόλα αυτά έχουμε όλες αυτές τις διαβεβαιώσεις, αυτό το συγκεκριμένο άρθρο, παρά την αντίθεσή μας με το νομοσχέδιο θα το ψηφίσουμε. Αλλά θέλουμε να δεθεί το πράγμα 100% διότι στον αέρα δεν πάμε. Εχουμε πικρά πείρα. Σχεδόν 15 σχεδόν χρόνια κορόιδευε το ελληνικό κράτος τη Μεσσηνία για τον δρόμο Τρίπολη - Καλαμάτα. Συνεπώς δεν είμαστε διατεθειμένοι να ψηφίσουμε χωρίς να έχουν διασφαλιστεί τα πάντα 100%".


Πηγή : eleutheria online