Παρασκευή 14 Μαρτίου 2014

Τελειώνουν, επιτέλους, οι εργασίες και μπαίνει τέλος στο φονικό "S" με τη νέα γέφυρα του Λαγκούβαρδου!

Ζήτημα λίγων ημερών είναι η ολοκλήρωση των εργασιών στη νέα γέφυρα του Λαγκούβαρδου και με την παράδοσή της στην κυκλοφορία, μπαίνει οριστικά τέλος στο φονικό “S”, που εδώ και χρόνια έχει στοιχίσει πολλές αθώες ανθρώπινες ζωές. Η νέα γέφυρα του Λαγκούβαρδου είναι έργο - όνειρο ζωής και αίτημα δεκαετιών των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής, για την υλοποίηση του οποίου είχε δεσμευθεί προεκλογικά ο περιφερειάρχης Πέτρος Τατούλης. Τηρώντας τη δέσμευσή του η Περιφερειακή Αρχή Πελοποννήσου και η Π.Ε. Μεσσηνίας, το έθεσαν σε πρώτη προτεραιότητα από το 2011!

Είναι γεγονός πως η δημοπράτηση καθυστέρησε παρότι όλα ήταν έτοιμα, καθώς η Αποκεντρωμένη Διοίκηση έκανε κοντά ένα χρόνο για να εγκρίνει τους περιβαλλοντικούς όρους του έργου «Βελτίωση - Συντήρηση 15ης επαρχιακής οδού Φιλιατρά - Μάραθος - Ρωμανού (Βελτίωση γέφυρας Λαγκούβαρδου)». Το έργο, προϋπολογισμού 480.000 ευρώ, δημοπρατήθηκε στις 5 Μαρτίου 2013 και το αποτέλεσμα της δημοπρασίας εγκρίθηκε από την Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Πελοποννήσου στις 20 Μαρτίου 2013. Ανάδοχος αναδείχθηκε η εταιρεία "Αφοί Β. Καραλέκα Ο.Ε.", με έκπτωση 37,67%.

Το έργο αφορούσε στην αντικατάσταση του υπάρχοντος οχετού στο ρέμα του Λαγκούβαρδου, με ταυτόχρονη βελτίωση της οδού, στο αναγκαίο μήκος. Το μήκος των παρεμβάσεων είναι 293,59 μέτρα. Ο δρόμος, στο εξής, θα είναι δίιχνος με συνολικό εύρος καταστρώματος 10,50 μέτρα και στη θέση του ρέματος κατασκευάστηκε κιβωτοειδής οχετός 6Χ3 μέτρων, συνολικού μήκους 29,80 μέτρων!

Η υλοποίησή του οριζόταν στην προκήρυξη να γίνει εντός πέντε μηνών. Ωστόσο, επειδή πλησίαζε η θερινή σεζόν και εάν ξεκινούσαν τότε οι εργασίες θα προκαλούνταν τεράστιο πρόβλημα στην περιοχή της Μαραθόπολης, που αποτελεί τουριστικό προορισμό, οι επαγγελματίες ζήτησαν να αρχίσουν μετά το τέλος του καλοκαιριού. Πράγματι, οι εργασίες δεν ξεκίνησαν και δεν έγιναν το καλοκαίρι, αλλά στις αρχές φθινοπώρου. Παρά τις άσχημες καιρικές συνθήκες, αλλά και άλλα ζητήματα υποχρηματοδότησης - όπως λέγεται στην περιοχή -, η κατασκευή του έργου δεν παρουσίασε ιδιαίτερα μεγάλες καθυστερήσεις και, πλέον, με την τοποθέτηση και των στηθαίων ασφαλείας, το μόνο που απομένει είναι να «πέσει» ο ασφαλτοτάπητας και να γίνει η διαγράμμιση!

Επίσης, απαιτείται η απομάκρυνση κολώνας της ΔΕΗ, κάτι για το οποίο ο ανάδοχος του έργου βρίσκεται σε επαφή με την Π.Ε. Μεσσηνίας, για το ποιος θα καλύψει το κόστος, αφού κάτι τέτοιο δεν προβλεπόταν στην προκήρυξη του έργου.

Του Ηλία Γιαννόπουλου


Πηγή : tharros news