Πέμπτη 13 Δεκεμβρίου 2012

Ο σταθμός των ΚΤΕΛ στον Κηφισό περνάει στην ιστορία


Ζωντανεύει η κατασκευή του νέου Υπερ-Σταθμού στον Ελαιώνα

Μπαίνει τέλος σ’ ένα χώρο κακογουστιάς και βρώμας
Επιμέλεια: Αντώνης Πετρόγιαννης

Μεγάλη εξαγγελία είχαμε προχθές από τον υπουργό Ανάπτυξης και Υποδομών στη συνέντευξη Τύπου για το μέλλον στις συγκοινωνίες. Η εξαγγελία αφορά στη δημιουργία νέου Κεντρικού Σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων στον Ελαιώνα.


Πρόκειται για έργο που έχει εξαγγελθεί πολλές φορές στο παρελθόν, αλλά πάντα κατέληγε στο συρτάρι του υπουργείου. Αυτή τη φορά, όμως, ο Κωστής Χατζηδάκης μίλησε συγκεκριμένα για κατασκευή του νέου ενιαίου για την Αθήνα ΚΣΥΛ με ΣΔΙΤ, με σύμπραξη του Δημοσίου, των Υπεραστικών Λεωφορείων και τρίτου επενδυτή.

Αν αυτή τη φορά η εξαγγελία δε μείνει στα λόγια, στο προσεχές διάστημα ο σταθμός υπεραστικών λεωφορείων στον Κηφισό, μια περιοχή από την οποία περάσαμε όλοι, ως φοιτητές/τριες, στρατιώτες, επισκέπτες/τριες και αναχωρητές/τριες από την πρωτεύουσα, θα αποτελεί παρελθόν. Μαζί του θα μπει τέλος σ’ ένα μνημείο κακογουστιάς, κιτς και βρωμιάς.

Ο χώρος που έχει επιλεχθεί είναι πάνω από το σταθμό Μετρό της γραμμής 3 «ΕΛΑΙΩΝΑΣ», για να μπορούν οι επιβάτες να έχουν πρόσβαση στο ΚΣΥΛ μέσα από το δίκτυο του Μετρό της πόλης.

Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 120 εκατομμύρια ευρώ. Προβλέπεται να δημιουργηθεί ένας υπερσύγχρονος συγκοινωνιακός κόμβος έκτασης 38.500 τ.μ., που θα συνδυάζει υπεραστικές και αστικές συγκοινωνίες, μέσα σταθερής τροχιάς και χώρους στάθμευσης με 480 θέσεις πάρκινγκ.
Θα διαθέτει επιπλέον 29.000 τ.μ. ελεύθερους χώρους και πράσινο. Ενώ 1.500 τ.μ. θα είναι χώροι πολιτιστικού ενδιαφέροντος. Παράλληλα, 11.000 τ.μ. θα διατεθούν για εμπορική χρήση.

Τα πλεονεκτήματα: αναμορφώνεται η ευρύτερη περιοχή του Ελαιώνα, που αποσυμφορίζεται το ευρύτερο οδικό δίκτυο, βελτιώνεται σημαντικά το συγκοινωνιακό έργο, δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας και ενισχύεται ο τουρισμός προς όλες τις περιοχές που καλύπτει το δίκτυο των ΚΤΕΛ.
Η προκαταρκτική χρηματοοικονομική αξιολόγηση του έργου έχει ολοκληρωθεί και είναι θετική. Οι σχετικές τεχνικές προμελέτες έχουν, επίσης, ολοκληρωθεί από την Αττικό Μετρό, η οποία θα αναλάβει και τη χωροταξική ρύθμιση και τη γενική επίβλεψη κατασκευής του έργου.
Η υπάρχουσα κατάσταση στον Κηφισό και τη Λιοσίων είναι σχεδόν τριτοκοσμική, με κτήρια που θυμίζουν περισσότερο αποθήκες, ενώ δεν υπάρχει επαρκής προσβασιμότητα με λεωφορειακές γραμμές, παρά μόνον με ταξί και ΙΧ. Επίσης, οι συνθήκες αναμονής, κλιματισμού, πληροφόρησης και διαχείρισης του επιβατικού κοινού είναι ανεπαρκείς.

Το Δημόσιο θα συμβάλει με την παραχώρηση της γης, ο δε επενδυτής μαζί με τα ΚΤΕΛ θα αναλάβουν τη χρηματοδότηση της κατασκευής και της λειτουργίας του σταθμού. Τις επόμενες ημέρες θα ανακοινωθούν περισσότερες λεπτομέρειες, σχετικά με τη μορφή ΣΔΙΤ, τους φορείς υλοποίησης και τα χρονοδιαγράμματα του έργου. Ο υπουργός δήλωσε πως, όταν απελευθερωθεί το επάγγελμα, θα μπορεί να έχει πρόσβαση στο σταθμό όποιος άλλος ασκεί παρόμοιο συγκοινωνιακό έργο.

Η τελική μορφή του project θα εξαρτηθεί από το ποιος θα είναι ο τελικός επενδυτής μαζί με τα ΚΤΕΛ. Τα έσοδα για τον επενδυτή θα προέρχονται κύρια από τρεις παράγοντες: τις εμπορικές δραστηριότητες, τις δραστηριότητες ψυχαγωγίας, διότι μπορεί κάλλιστα να φανταστεί κανείς ότι σε ένα τέτοιο concept μπορεί να υπάρχουν κινηματογράφοι, και, τρίτον, το γεγονός ότι τα ΚΤΕΛ τα ίδια είναι διατεθειμένα να συνεισφέρουν ένα ποσοστό των εισιτηρίων στις διαδικασίες κατασκευής και λειτουργίας.

Πηγή : tharrosnews