Παρασκευή 23 Νοεμβρίου 2012
Πόσο καλός είσαι στα social media
Παρασκευή, Νοεμβρίου 23, 2012
Ότι να 'ναι, Τεχνολογία - Επιστήμη
Η αλήθεια είναι ότι έχουμε κάνει κάποιες σύντομες αναφορές σε αυτές τις υπηρεσίες, σε διάφορες ειδήσεις στο παρελθόν αλλά μέχρι στιγμής δεν είχαμε κάνει μια περισσότερο αναλυτική παρουσίαση για το τι προσφέρουν.
Ο λόγος για τις εφαρμογές, όπως το klout.com ή το peerindex.com, οι οποίες μπορούν και βαθμολογούν την παρουσία σου στα social media (Facebook, Twitter κ.λπ.). Και αν βιάζεσαι να απαντήσεις ότι δεν έχεις τέτοιες αγωνίες για το πόσο καλός είσαι στο Facebook, θα πρέπει να σου πούμε ότι στο εξωτερικό υπάρχουν εταιρείες που τις χρησιμοποιούν προκειμένου να εντοπίσουν ποιοι είναι αυτοί που έχουν μεγαλύτερη επιρροή στα social media.
Πως λειτουργούν οι εφαρμογές: ουσιαστικά, όποιος ενδιαφέρεται το μόνο που έχει να κάνει είναι να επισκεφτεί τις συγκεκριμένες ιστοσελίδες, να συνδέσει τους λογαριασμούς που έχει στο Facebook, στο Twitter και οποιοδήποτε άλλο social media λαμβάνει υπόψη η υπηρεσία και να πάρει πίσω μία αξιολόγηση, η οποία έχει συνήθως ως άριστα το 100. Ένα καλό νούμερο θεωρείται ότι είναι πάνω από το 50 πάντως και ουσιαστικά δείχνει το βαθμό που μπορεί κάποιος να επηρεάσει τον ψηφιακό κοινωνικό περίγυρο του.
«Δωράκια»
Η υψηλή αξιολόγηση δεν έχει ως μόνο όφελος την αύξηση της «ματαιοδοξίας» του χρήστη. Αλλά μπορεί να του προσφέρει και ορισμένα δωράκια, τα αποκαλούμενα και perks. Πρόκειται, ουσιαστικά, για προσφορές που κάνουν εταιρείες σε χρήστες υπηρεσιών social media με υψηλή βαθμολογία. Τα perks μπορεί να είναι από την δωρεάν συνδρομή για κάποιους μήνες σε μία νέα υπηρεσία, την απόκτηση συλλεκτικών αντικειμένων μέχρι ακόμη και τη δοκιμή ενός νέου αυτοκινήτου.
Ο λόγος που προχωρούν οι εταιρείες στην προσφορά perks είναι απλός: θέλουν να δημιουργήσουν “θόρυβο” στα social media γύρω από τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους. Και τι καλύτερο από το να γράψουν άνθρωποι που, σύμφωνα με την βαθμολογία του Klout ή του Peer Index, επηρεάζουν αρκετούς ακόμη χρήστες του Facebook ή του Twitter.
Στις Ηνωμένες Πολιτείες, η χρήση των perks γίνεται όλο και πιο δημοφιλής, στην Ευρώπη, όμως, υπάρχει μία καθυστέρηση. Όσο για την Ελλάδα, η χρήση του Klout από τις επιχειρήσεις είναι ακόμη σε νηπιακό στάδιο, καθώς οι εταιρείες ακόμη προσπαθούν να κατανοήσουν πως μπορούν να αξιοποιήσουν το Facebook και το Twitter.
Είναι αξιόπιστες;
Στο εξωτερικό υπάρχουν πολλές αμφιβολίες για το πόσο αξιόπιστο είναι το Klout και οι υπόλοιπες υπηρεσίες μέτρησης της σφαίρας επιρροής των χρηστών. Η βασικότερη αιτία είναι ότι ο τρόπος με τον οποίο βγαίνει η βαθμολογία δεν είναι απόλυτα διαφανής και ο αλγόριθμος που χρησιμοποιείται δεν έχει γίνει πλήρως γνωστός, κάτι μάλλον λογικό, δεδομένου ότι οι συγκεκριμένες υπηρεσίες θέλουν να διαφοροποιούνται από τον ανταγωνισμό.
Σε γενικές γραμμές, πάντως, δεν μετρά μόνο πόσα posts ή tweets κάνει κάποιος, αλλά και κατά πόσον αυτά που γράφει ή «ανεβάζει» σχολιάζονται ή αναπαράγονται από άλλους χρήστες. Επίσης, πρέπει κάποιος να έχει εγγραφεί στο Klout για να υπάρξει μέτρηση.
Ένα άλλο σημείο που αξίζει αναφοράς είναι το γεγονός ότι στο Klout υπάρχουν περιπτώσεις ανθρώπων που κάνουν 1-2 posts ή tweets την ημέρα και δεν είναι ιδιαίτερα ενεργοί και η βαθμολογία τους είναι σχετικά κοντά με χρήστες που ασχολούνται συνεχώς με τα social media. «Ουκ εν το πολλώ το ευ» και στο Facebook!
Πηγή : livester.gr