Με δεδομένα:
α) Την καθυστέρηση και παραπομπή όπως φαίνεται στις καλένδες την κατασκευή του
αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος-Καλό Νερό-Καλαμάτα
β) Την ανάγκη άμεσα κανονικοποίησης και ηλεκτροκίνησης του Τμήματος Κόρινθος-
Ναύπλιο
γ) Την αποτροπή απαξίωσης και ολοκληρωτικής καταστροφής του δικτύου στο σύνολό
του.
Επιβάλλεται άμεσα η επαναλειτουργία:
α) Με συχνά κοντινά δρομολόγια του Τμήματος Αθήνας – Πάτρα – Πύργος - Κυπαρισσία-
Καλαμάτας.
β) Με δρομολόγια ημερήσια του Τμήματος Αθήνα – Κόρινθος – Τρίπολη - Καλαμάτα
γ) Του προαστιακού Καλαμάτας (Καλαμάτα - Μεσσήνη, Καλαμάτα - ΤΕΙ-Αρις, Καλαμάτα-
Μελιγαλάς-Διαβολίτσι - Κυπαρισσία)
δ) Του τμήματος Κόρινθος – Άργος -Ναύπλιο σε ανταπόκριση με τον προαστιακό Αθηνών-
Κορίνθου-Κιάτου.
Σημαντικότατα έσοδα μπορούν να προκύψουν και για τον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά και για τις τοπικές κοινωνίες όλης της Πελοποννήσου αν αξιοποιηθούν σχεδιασμένα και σωστά οι σημαντικότατες δυνατότητες και προοπτικές για βιώσιμη τουριστική εκμετάλλευση του δικτύου στο σύνολό του για τους ακόλουθους λόγους:
Συνδέει ολόκληρη τη δυτική ακτογραμμή της Πελοποννήσου (Πάτρα-Κυπαρισσία-Καλαμάτα) και λιμάνια με έντονη τουριστική / επιβατική κίνηση (Πάτρα / δυτική πύλη από Ιταλία, Κυλλήνη / πύλη προς Ζάκυνθο και Κεφαλλονιά, Κατάκωλο / βασικό λιμάνι κρουαζιέρας στη Μεσόγειο), με σημαντικούς τουριστικούς πόλους αναψυχής, ιαματικών λουτρών, αρχαιολογικού και πολιτιστικού τουρισμού κ.ο.κ (Ολυμπία, Καϊάφα και ολόκληρη η δυτική ακτή κ.λπ.), διερχόμενη από τοπία ιδιαίτερου φυσικού κάλλους. Το ίδιο ισχύει και για τη γραμμή που διασχίζει την Πελοποννησιακή ενδοχώρα (Κόρινθος-Άργος-Ναύπλιο–Τρίπολη-Καλαμάτα), συνδέοντας μέσω ανταπόκρισης στην Κόρινθο με το δίκτυο του Προαστιακού Αθηνών, τουριστικούς πόλους και περιοχές όπως το Ναύπλιο, οι Μυκήνες, η ορεινή Αρκαδία και η Μεσσηνία.
Οι διαδρομές που διασχίζει το δίκτυο θεωρούνται από διεθνείς τουριστικούς σιδηροδρομικούς οργανισμούς (π.χ. FEDECRAIL κ.λπ.) ιδιαιτέρου φυσικού κάλλους, ενώ οι σταθμοί, η χάραξη και τα περισσότερα τεχνικά έργα της γραμμής είναι τεχνικά μνημεία του νεότερου (βιομηχανικού) πολιτισμού της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας, από τα τέλη του 19ου αιώνα (αρκετά εξ αυτών κηρυγμένα ήδη ως διατηρητέα μνημεία από το ΥΠΠΟ). Υπάρχουν διαδρομές στο δίκτυο (π.χ. διέλευση από περιοχές Αχλαδόκαμπου και Ίσαρη), που προσομοιάζουν έντονα με ξένα δίκτυα που έχουν χαρακτηριστεί μνημεία Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO (π.χ. γραμμές Semmering, Darjeeling, Matsu Pitsu κ.λπ.), καθώς και με ξένα περιφερειακά δίκτυα μετρικής γραμμής με σημαντική τουριστική / επιβατική πελατεία (π.χ. το φημισμένο δίκτυο Rhaitishe Bahn στην Ελβετία).
Πηγή : kyparissiotis