Για να γίνει το το επόμενο καθοριστικό βήμα για την επανεκκίνηση των έργων θα πρέπει να επέλθει και η συμφωνία με τις τράπεζες προκειμένου αυτές να ξανανοίξουν τη ροή της χρηματοδότησης που παραμένει «παγωμένη» για πάνω από δυο χρόνια. Η κυβέρνηση θεωρεί ότι από την επανεκκίνηση των τεσσάρων αυτοκινητοδρόμων, των μόνων μεγάλων ιδιωτικών επενδύσεων που μπορούν να ενεργοποιηθούν άμεσα, θα κριθεί εν πολλοίς το μέλλον της ελληνικής οικονομίας. Τα τέσσερα έργα, για τα οποία οι συνολικές επενδύσεις αγγίζουν τα 8 δισ. ευρώ, έχουν χαρακτηριστεί από παράγοντες της αγοράς ως «η μανιβέλα της ανάπτυξης» αφού, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του υπουργείου Ανάπτυξης μπορούν άμεσα να δώσουν δουλειά σε πάνω από 30.000 εργαζομένους, αλλά και να κινήσουν την αγορά ευρύτερα, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για να προκύψουν πάνω από 70.000 θέσεις εργασίας συνολικά, όπως τονίζει με κάθε ευκαιρία ο Κ. Χατζηδάκης.
Αυτά τα έργα, με την επανεκκίνησή τους, υπολογίζεται ότι θα συνεισφέρουν πάνω από 2% στο ΑΕΠ ανά έτος. Κυβέρνηση και παραχωρησιούχοι συμφωνούν ότι αν τα έργα δεν προχωρήσουν, τότε θα μπει ουσιαστικά ταφόπλακα σε κάθε προσδοκία ανάπτυξης για τη χώρα. Η επανεκκίνηση των τεσσάρων συμβάσεων παραχώρησης εκτιμάται ότι θα δημιουργήσει θετικό κλίμα, δίνοντας την εικόνα ασφάλειας και εμπιστοσύνης που αναμένεται να κάνουν τη χώρα και πάλι ελκυστική για επενδύσεις και τραπεζική χρηματοδότηση. Για πρώτη φορά έπειτα από δυο χρόνια όπου τα έργα κείτονται ως εγκαταλελειμμένα εργοτάξια στον ελληνικό χάρτη, η σωτηρία των επενδύσεων μοιάζει ρεαλιστική. Οι διαπραγματεύσεις μεταξύ του ειδικού διαπραγματευτή που όρισε η κυβέρνηση Ε. Βιδάλη και των παραχωρησιούχων φαίνεται ότι οδηγούν σε θετικό αποτέλεσμα.
Πηγή : radio936