Κυριακή 11 Νοεμβρίου 2012
Με στόχο την αλλαγή ιδιοκτησίας
Κυριακή, Νοεμβρίου 11, 2012
Τοπικά, tharrosnews
«Τρικ» στη μετοχική σύνθεση της μαρίνας
Τελευταίο θέμα, αλλά όχι ήσσονος σημασίας, στην ημερήσια διάταξη της αυριανής συνεδρίασης (19.00) του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας «Διοκλής Α.Ε.» στο ΒΙΟΠΑ, είναι αυτό της εξέτασης του αιτήματος της Ναυτιλιακής Εταιρείας «Κυριακούλης Μεσογειακαί Κρουαζιέραι Ναυτιλιακή Α.Ε.» προς το Δήμο Καλαμάτας.
Σύμφωνα με πληροφορίες του «Θ», το σκεπτικό του αιτήματος είναι ότι η συγκεκριμένη ναυτιλιακή εταιρεία αναζητά νέα στρατηγικά και αναπτυξιακά σχέδια στον τομέα επέκτασης των δραστηριοτήτων της στη διαχείριση και εκμετάλλευση τουριστικών λιμένων, λόγω όμως της οικονομικής κρίσης των τελευταίων ετών η εκτέλεση των σχεδίων της συναντά σημαντικές δυσκολίες.
Ήδη έχει πραγματοποιήσει σημαντικές επαφές με διεθνείς επιχειρηματικούς και χρηματοδοτικούς ομίλους με θετικά αποτελέσματα.
Η ως άνω ναυτιλιακή εταιρεία μετέχει, ως γνωστόν, ως μέτοχος πλειοψηφίας (ποσοστό 60,00%) στη διαχείριση και εκμετάλλευση της Μαρίνας Καλαμάτας. Στο πρώτο βήμα των επενδυτικών της σχεδίων, σκοπεύει να εισφέρει στην Κ.>&G Διαχείριση Μαρινών ΑΕ όλες τις μετοχές που έχει στην εταιρεία εκμετάλλευσης. Η εισφορά θα πραγματοποιηθεί με τη μορφή συμμετοχής της εταιρείας στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της.
Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, ζητείται η έγκριση –συναίνεση των παραχωρησιούχων για την πραγματοποίηση όλων των σταδίων του επενδυτικού σχεδίου, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στις σχετικές συμβάσεις παραχώρησης της εκμετάλλευσης των τουριστικών λιμένων. Συγκεκριμένα για τη ΜΑΡΙΝΑ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ, σύμφωνα με το άρθρο 13 της από 2-9-1998 Σύμβασης.
Βέβαια, το «Θ» προ εβδομάδων είχε αναδείξει το συγκεκριμένο θέμα, σημειώνοντας ότι η εταιρεία σκοπεύει να συνεργαστεί με την τουρκική εταιρεία κολοσσό Dogus. Μάλιστα, όπως είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε, η τουρκική εφημερίδα Milliyet σε δημοσίευμα της σχετικά με τις ιδιωτικοποιήσεις μαρίνων στην Ελλάδα, είχε γράψει πρόσφατα πως ήδη ο τουρκικός όμιλος Dogus έχει αγοράσει τις μαρίνες της Κέρκυρας, της Λευκάδας και της Πελοποννήσου. Ξέρουν κάτι παραπάνω οι γείτονές μας που δε γνωρίζουμε εμείς; Πάντως, η Milliyet γράφει: «Ο όμιλος Dogus που θέλει να έχει ένα δίκτυο με μαρίνες από τη Μεσόγειο, στο Αιγαίο μέχρι και τη Δαλματία, πριν από λίγους μήνες είχε αγοράσει 4 μαρίνες. Στην Κέρκυρα, στη Λευκάδα, μέχρι και δύο στην Πελοπόννησο»! Φυσικά, αυτό δε σημαίνει ότι μέσα στον κατάλογο είναι ήδη και αυτή της Καλαμάτας, μια και δεν υπάρχει καμία τέτοια απόφαση ακόμα από το Δήμο.
Μιλώντας για το συγκεκριμένο θέμα με τον πρόεδρο της εταιρείας «Διοκλής Α.Ε.», δημοτικό σύμβουλο Δημήτρη Δημόπουλο, μας ξεκαθάρισε ότι η θέση του ιδίου αλλά και του Δήμου Καλαμάτας, δια στόματος του δημάρχου Παν. Νίκα, έχει δημοσιοποιηθεί, όταν ανέκυψε το ζήτημα μετά το δημοσίευμα του «Θ»: «Σύμφωνα και με τη διαβεβαίωση της νομικής υπηρεσίας του Δήμου Καλαμάτας, αλλά και της πολιτικής που εκφράζεται μέσω της Δημοτικής Αρχής, δεν πρόκειται να συναινέσουμε σε αλλαγή της σύνθεσης του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας, ούτε στη μεταβίβαση των μετοχών της. Κι αυτό, γιατί δε βλέπουμε να υπάρχει κάποιο προφανές όφελος για το Δήμο Καλαμάτας και περισσότερο για τους δημότες του».
Η απάντηση, λοιπόν, του κ. Δημόπουλου φαίνεται να μην αφήνει κανένα... ανοικτό παράθυρο στην υπόθεση. Το θέμα είναι, όμως, τι μπορεί να συμβεί στην περίπτωση που η εταιρεία δεχτεί κάποιες αλλαγές στη σύμβαση, βελτιώνοντας τους οικονομικούς της όρους προς όφελος του Δήμου. Αυτό είναι ένα υποθετικό ερώτημα σήμερα, αλλά κανείς δεν ξέρει, αν αύριο, όποτε κι αν είναι αυτό, θα πρέπει να εξεταστεί.
Κρίσιμο είναι, πάντως, και το ερώτημα, τι θα γίνει στην περίπτωση που κυβέρνηση θέλει να εντάξει τη Μαρίνα Καλαμάτας στο ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων) για την προσέλκυση επενδυτών. Τότε, σύμφωνα με το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα που ψηφίστηκε τις προηγούμενες ημέρες, οι υφιστάμενες συμβάσεις παραχώρησης μαρίνων λύνονται σε διάστημα έξι μηνών, με αποζημίωση του παραχωρησιούχου.
Του Αντώνη Πετρόγιαννη
Πηγή : tharrosnews
Τελευταίο θέμα, αλλά όχι ήσσονος σημασίας, στην ημερήσια διάταξη της αυριανής συνεδρίασης (19.00) του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας «Διοκλής Α.Ε.» στο ΒΙΟΠΑ, είναι αυτό της εξέτασης του αιτήματος της Ναυτιλιακής Εταιρείας «Κυριακούλης Μεσογειακαί Κρουαζιέραι Ναυτιλιακή Α.Ε.» προς το Δήμο Καλαμάτας.
Σύμφωνα με πληροφορίες του «Θ», το σκεπτικό του αιτήματος είναι ότι η συγκεκριμένη ναυτιλιακή εταιρεία αναζητά νέα στρατηγικά και αναπτυξιακά σχέδια στον τομέα επέκτασης των δραστηριοτήτων της στη διαχείριση και εκμετάλλευση τουριστικών λιμένων, λόγω όμως της οικονομικής κρίσης των τελευταίων ετών η εκτέλεση των σχεδίων της συναντά σημαντικές δυσκολίες.
Ήδη έχει πραγματοποιήσει σημαντικές επαφές με διεθνείς επιχειρηματικούς και χρηματοδοτικούς ομίλους με θετικά αποτελέσματα.
Η ως άνω ναυτιλιακή εταιρεία μετέχει, ως γνωστόν, ως μέτοχος πλειοψηφίας (ποσοστό 60,00%) στη διαχείριση και εκμετάλλευση της Μαρίνας Καλαμάτας. Στο πρώτο βήμα των επενδυτικών της σχεδίων, σκοπεύει να εισφέρει στην Κ.>&G Διαχείριση Μαρινών ΑΕ όλες τις μετοχές που έχει στην εταιρεία εκμετάλλευσης. Η εισφορά θα πραγματοποιηθεί με τη μορφή συμμετοχής της εταιρείας στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της.
Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, ζητείται η έγκριση –συναίνεση των παραχωρησιούχων για την πραγματοποίηση όλων των σταδίων του επενδυτικού σχεδίου, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στις σχετικές συμβάσεις παραχώρησης της εκμετάλλευσης των τουριστικών λιμένων. Συγκεκριμένα για τη ΜΑΡΙΝΑ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ, σύμφωνα με το άρθρο 13 της από 2-9-1998 Σύμβασης.
Βέβαια, το «Θ» προ εβδομάδων είχε αναδείξει το συγκεκριμένο θέμα, σημειώνοντας ότι η εταιρεία σκοπεύει να συνεργαστεί με την τουρκική εταιρεία κολοσσό Dogus. Μάλιστα, όπως είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε, η τουρκική εφημερίδα Milliyet σε δημοσίευμα της σχετικά με τις ιδιωτικοποιήσεις μαρίνων στην Ελλάδα, είχε γράψει πρόσφατα πως ήδη ο τουρκικός όμιλος Dogus έχει αγοράσει τις μαρίνες της Κέρκυρας, της Λευκάδας και της Πελοποννήσου. Ξέρουν κάτι παραπάνω οι γείτονές μας που δε γνωρίζουμε εμείς; Πάντως, η Milliyet γράφει: «Ο όμιλος Dogus που θέλει να έχει ένα δίκτυο με μαρίνες από τη Μεσόγειο, στο Αιγαίο μέχρι και τη Δαλματία, πριν από λίγους μήνες είχε αγοράσει 4 μαρίνες. Στην Κέρκυρα, στη Λευκάδα, μέχρι και δύο στην Πελοπόννησο»! Φυσικά, αυτό δε σημαίνει ότι μέσα στον κατάλογο είναι ήδη και αυτή της Καλαμάτας, μια και δεν υπάρχει καμία τέτοια απόφαση ακόμα από το Δήμο.
Μιλώντας για το συγκεκριμένο θέμα με τον πρόεδρο της εταιρείας «Διοκλής Α.Ε.», δημοτικό σύμβουλο Δημήτρη Δημόπουλο, μας ξεκαθάρισε ότι η θέση του ιδίου αλλά και του Δήμου Καλαμάτας, δια στόματος του δημάρχου Παν. Νίκα, έχει δημοσιοποιηθεί, όταν ανέκυψε το ζήτημα μετά το δημοσίευμα του «Θ»: «Σύμφωνα και με τη διαβεβαίωση της νομικής υπηρεσίας του Δήμου Καλαμάτας, αλλά και της πολιτικής που εκφράζεται μέσω της Δημοτικής Αρχής, δεν πρόκειται να συναινέσουμε σε αλλαγή της σύνθεσης του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας, ούτε στη μεταβίβαση των μετοχών της. Κι αυτό, γιατί δε βλέπουμε να υπάρχει κάποιο προφανές όφελος για το Δήμο Καλαμάτας και περισσότερο για τους δημότες του».
Η απάντηση, λοιπόν, του κ. Δημόπουλου φαίνεται να μην αφήνει κανένα... ανοικτό παράθυρο στην υπόθεση. Το θέμα είναι, όμως, τι μπορεί να συμβεί στην περίπτωση που η εταιρεία δεχτεί κάποιες αλλαγές στη σύμβαση, βελτιώνοντας τους οικονομικούς της όρους προς όφελος του Δήμου. Αυτό είναι ένα υποθετικό ερώτημα σήμερα, αλλά κανείς δεν ξέρει, αν αύριο, όποτε κι αν είναι αυτό, θα πρέπει να εξεταστεί.
Κρίσιμο είναι, πάντως, και το ερώτημα, τι θα γίνει στην περίπτωση που κυβέρνηση θέλει να εντάξει τη Μαρίνα Καλαμάτας στο ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων) για την προσέλκυση επενδυτών. Τότε, σύμφωνα με το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα που ψηφίστηκε τις προηγούμενες ημέρες, οι υφιστάμενες συμβάσεις παραχώρησης μαρίνων λύνονται σε διάστημα έξι μηνών, με αποζημίωση του παραχωρησιούχου.
Του Αντώνη Πετρόγιαννη
Πηγή : tharrosnews