Παγκόσμια πρωτοτυπία διεκδικεί το αεροδρόμιο Καλαμάτας: Με διαρκώς αναπτυσσόμενη κίνηση, έχει αφεθεί στην τύχη του από την Πολιτεία και βρίσκεται πλέον σε οριακό σημείο, αλλά οι φορείς της αυτοδιοίκησης περί τα άλλα τυρβάζουν. Ο απολογισμός του πρώτου εξαμήνου έδωσε αύξηση ρεκόρ στην κίνηση του αεροδρομίου της τάξης του 41,9%. Βασικός παράγοντας η λειτουργία της Costa Navarino - που άρχισε μάλιστα ενωρίτερα και θα τελειώσει αργότερα, αλλά και άλλες ξενοδοχειακές μονάδες που φιλοξενούν επισκέπτες από τις σκανδιναβικές χώρες και τη Ρωσία. Νέες γραμμές συνδέουν πλέον τη Μεσσηνία με πολλές χώρες της Ευρώπης, ενώ όπως έγινε γνωστό προσφάτως θα υπάρξει σύνδεση με το Παρίσι από την Aegean και με το Λονδίνο από την EasyJet - προγραμματίζεται δε και δεύτερη πτήση για Στοκχόλμη.
Με δεδομένα τα στοιχεία αυτά τοπικοί και περιφερειακοί παράγοντες θα έπρεπε να τρέχουν ήδη προκειμένου να κατασκευαστούν οι απαραίτητες υποδομές, ώστε να αντιμετωπιστούν προβλήματα που ήδη παρουσιάζονται αλλά και να διευρυνθεί η δυνατότητα εξυπηρέτησης της εμφανιζόμενης ζήτησης. Αντί αυτού έχει σταματήσει ουσιαστικά κάθε συζήτηση, και το πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό του κόμβου σύνδεσης με ασφάλεια του αεροδρομίου με το οδικό δίκτυο. Χρειάστηκαν κάπου 2 χρόνια για να πάρει έγκριση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων και τώρα περιμένει έγκριση από τη διαχειριστική αρχή για να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ. Ομως η Περιφέρεια έχει εντάξει πολύ περισσότερα έργα από αυτά που μπορούν να χρηματοδοτηθούν και πλέον είναι άγνωστο τι μπορεί να γίνει.
Την ώρα που ο περιφερειάρχης Πέτρος Τατούλης κάνει ό,τι είναι δυνατόν να μετατραπεί σε πολιτικό το στρατιωτικό αεροδρόμιο της Τρίπολης και έχει αποδυθεί σε αγώνα δρόμου για το σκοπό αυτό, η χρηματοδότηση των 15 εκ. ευρώ για τα έργα υποδομής στο διεθνές αεροδρόμιο της Καλαμάτας -που είχε υποσχεθεί πριν από 2 και πλέον χρόνια- είναι ακόμη στα λόγια.
Χαρακτηριστικό της αδιαφορίας είναι το γεγονός ότι δεν έχουν ακόμη συντελεσθεί οι απαλλοτριώσεις που είναι αναγκαίες προκειμένου να γίνουν τα έργα υποδομής που χρειάζονται για να βελτιωθεί η εξυπηρέτηση και η δυνατότητα στάθμευσης περισσότερων αεροσκαφών, καθώς υπάρχει διαρκής πίεση. Και ακόμη ότι για την προβλεπόμενη επέκταση του κτηρίου του αεροσταθμού που δεν επηρεάζεται από τις απαλλοτριώσεις, δεν έχει γίνει ουσιαστικά τίποτε ακόμη και σημειώνονται διαρκώς καθυστερήσεις.
Κάποιοι αποδίδουν αυτή την τακτική της διαρκούς χρονικής μετάθεσης των κατασκευών στην προσμονή ότι ο ιδιώτης που ενδεχομένως να πάρει την εκμετάλλευση του αεροδρομίου (μαζί με τα άλλα της ομάδας στην οποία ανήκει), θα αναλάβει να κατασκευάσει αυτά τα έργα ή θα υποχρεωθεί από τα πράγματα να κάνει κάτι τέτοιο. Η αδιαφορία των τοπικών παραγόντων για την υπόθεση του αεροδρομίου επιτρέπει να γίνονται τέτοια παιχνίδια που μπορεί να έχουν το εντελώς αντίθετο αποτέλεσμα εφόσον οι σχεδιασμοί της εταιρείας δεν συμπίπτουν με τα συμφέροντα της περιοχής. Σύμφωνα με ορισμένες πληροφορίες, ένα μέρος των σχεδίων αναβάθμισης του αεροδρομίου θα υλοποιηθεί με χρηματοδότηση από το υπουργείο Εθνικής Αμυνας, από το ΕΣΠΑ της περιόδου 2014-2020 καθώς εντάσσονται στο πλαίσιο εκσυγχρονισμού του στρατιωτικού αεροδρομίου. Σαν τέτοιες επεμβάσεις αναφέρονταν η υπόθεση του αναβάθμισης του ραντάρ και των έργων βελτίωση της πίστας.
Ενα μεγάλο κεφάλαιο της λειτουργίας του αεροδρομίου είναι αυτό της υποστήριξης με προσωπικό και ενίσχυσης των υπηρεσιών του, καθώς η κατάσταση βρίσκεται πλέον σε οριακό σημείο και ενδεχόμενη αύξηση των πτήσεων δημιουργεί επιτακτικές ανάγκες. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι, σύμφωνα με πληροφορίες, οι αστυνομικοί έλεγχοι γίνονται από το πλήρωμα του περιπολικού υπηρεσίας που περνάει από το αεροδρόμιο την ώρα της πτήσης. Σε κάθε περίπτωση το αεροδρόμιο Καλαμάτας αποτελεί μια πολύ σοβαρή υποδομή για τον τουρισμό -και όχι μόνο- στην Κεντρική-Νότια Πελοπόννησο και οι τοπικοί παράγοντες θα πρέπει να επιδείξουν και το ανάλογο ενδιαφέρον για να λειτουργήσει όσο γίνεται περισσότερο αποτελεσματικά.
Πηγή : eleutheria online