Σωτήρης Γιαννόπουλος Σύμβουλος Δημοτικής Κοινότητας Κυπαρισσίας, πρώην αντιδήμαρχος και δημοτικός σύμβουλος Κυπαρισσίας
Με θλίψη και οργή, είδα και είδαμε όλοι στην Κυπαρισσία την κατάρρευση του νέου προσήνεμου μόλου και την καταστροφή του λιμανιού, εξέλιξη για την οποία εδώ και χρόνια λέγαμε ότι δε θα αργήσει να 'ρθει αφού στο τμήμα εκείνο του μόλου η προστασία του με μπλόκια και φυσικούς ογκόλιθους ήταν ελλιπέστατη, ενώ η ανάδοχος εταιρία του έργου «ξεγύμνωσε» από φυσικούς ογκόλιθους και τμήμα του παλιού προσήνεμου μόλου, το οποίο καταρρέει. Κι ενώ από το 2001, επί των ημερών του αείμνηστου Περιφερειάρχη Αντώνη Ματσίγκου, όταν εντάχθηκε η α' φάση του λιμανιού στο Γ' ΚΠΣ, όλοι κάναμε το σταυρό μας και ελπίζαμε πως μετά και την ένταξη της β' φάσης από την Περιφερειάρχη Αγγέλα Αβούρη, η Κυπαρισσία, η Τριφυλία και η Μεσσηνία θα αποκτούσαν ένα λιμάνι στο Ιόνιο σύγχρονο και ασφαλές που θα έδινε ώθηση στην τουριστική ανάπτυξη όλης της περιοχής, το λιμάνι αυτό, από κακοτεχνίες, και στην α' και τη β' εργολαβία δεν παρείχε καμία ασφάλεια ελλιμενισμού και ο κυματισμός που έμπαινε στο εσωτερικό της λιμενολεκάνης προκαλούσε πολλά προβλήματα, βουλιάζοντας σκάφη και βάρκες ενώ άλλα πάθαιναν μεγάλες ζημιές. Στην α' εργολαβία, έγκαιρα, μαζί με τους αλιείς, είχαμε επισημάνει τον «ανορθόδοξο» τρόπο εκτέλεσης του έργου και το μπάζωμα του λιμανιού που γινόταν, ενώ στη συνέχεια επισημαίναμε κακοτεχνίες και παραλείψεις, με οφθαλμοφανέστατη την εκβάθυνση που δεν είχε γίνει στη λιμενολεκάνη και ο βράχος προεξείχε κατά πολύ της στάθμης των υδάτων, ενώ εμφανιζόταν στα χαρτιά της Περιφέρειας, σύμφωνα με όσα ανάφερε η ανάδοχος εταιρία του έργου ότι έχει γίνει εκβάθυνση! Στη β' εργολαβία, από την αρχή που έγινε ο νέος προσήνεμος μόλος και ιδιαίτερα προς το τέλος της εργολαβίας, που κατασκευάστηκε το τμήμα - τοιχίο - που ακουμπούσε και συνέχιζε από τον παλιό προσήνεμο μόλο, όλοι, με πρώτους τους αλιείς, φωνάζαμε πως ιδίως εκείνο το τμήμα δεν προστατεύεται στην εξωτερική του πλευρά και δεν έπεσαν ογκόλιθοι που θα αποτελούσαν ένα μεγάλο πρίσμα ανασχέσεως του κυματισμού, ενώ φωνάζαμε και για το «ξεγύμνωμα» τμήματος του παλιού μόλου από φυσικούς ογκόλιθους που ο εργολάβος μετέφερε στο νέο μόλο.
Οι αλιείς με τους συλλόγους τους έκαναν πολλές αναφορές στο δήμο, τη νομαρχία, την Περιφέρεια και τη Δικαιοσύνη για κακοτεχνίες και προβλήματα στο λιμάνι. Στο, δε, δημοτικό συμβούλιο Κυπαρισσίας, πολλές φορές συζητήσαμε τα προβλήματα και της α' και της β' φάσης, ζητώντας από τις υπερκείμενες Αρχές να παρέμβουν με τις υπηρεσίες τους για άρση των προβλημάτων και αποκατάσταση των κακοτεχνιών. Κακοτεχνίες, ελλείψεις και παραλείψεις, που, από τότε, φωνάζαμε πως θα έχουν ως συνέπεια αφενός το λιμάνι να μην είναι λειτουργικό και αφετέρου να καταστραφεί, όπως και δυστυχώς έγινε. Η θλίψη μου μεγάλωσε και ακόμα περισσότερο οργίστηκα ακούγοντας και διαβάζοντας τις δηλώσεις του δημάρχου Τριφυλίας για τον «επικήδειο» που εκφώνησε για το λιμάνι. Η αναφορά του σε «επικήδειο» είναι τουλάχιστον προκλητική και προσβλητική αλλά και απαράδεκτη! Ο δήμαρχος - ο κάθε δήμαρχος - δεν είναι για να εκφωνεί «επικήδειους», αλλά για να μάχεται και να παλεύει, να διορθώνει και να προλαμβάνει, να βελτιώνει και να αποκαθιστά προβλήματα σε υποδομές και την καθημερινότητα. Τι έκανε ο δήμαρχος και η δημοτική Αρχή Τριφυλίας για να μην καταρρεύσει το λιμάνι; Δικαιολογία ή πρόφαση άγνοιας, δεν έχουν, επειδή από τότε που ανέλαβαν το δήμο, το 2011, είχαν ενημερωθεί για τα προβλήματα και τον κίνδυνο κατάρρευσης του μόλου. Δεν έκαναν απολύτως τίποτα! Τίποτα ουσιαστικό, τίποτα για να προστατεύσουν το λιμάνι! Συσκέψεις και δηλώσεις σε εφημερίδες και κανάλια, μόνο για δημοσιότητα και τίποτα άλλο! Δυστυχώς! Η Περιφέρεια, τι έκανε; Τίποτα, όπως και ο δήμος! Συσκέπτονταν και έκαναν δηλώσεις! Λένε, τώρα, για μελέτη! Μα ούτε καν την εισήγηση της τεχνικής έκθεσης του διευθυντή της Τ.Υ. της Π.Ε. Μεσσηνίας, για επείγουσες παρεμβάσεις, με ογκόλιθους για προστασία του τμήματος που είχε υποστεί ζημιές πριν από ένα χρόνο, δεν υλοποίησαν. Τώρα, λένε, για μελέτη ανακατασκευής. Γιατί δύο χρόνια τώρα, που υπήρχαν προβλήματα στο τμήμα που κατέρρευσε, ο δήμος και η Περιφέρεια, δεν άνοιγαν τα συρτάρια τους για να βγάλουν τις προτάσεις του πρώην πρύτανη του ΕΜΠ Κωνσταντίνου Μουτζούρη που, μετά από ανάθεση του τότε νομάρχη Μεσσηνίας Δημήτρη Δράκου, έχει μελετήσει τα προβλήματα και έχει παρουσιάσει, από το Φεβρουάριο του 2009, το φυσικό προσομοίωμα του λιμανιού καταθέτοντας προτάσεις για την προστασία του λιμανιού, με επιμήκυνση του προσήνεμου μόλου, αύξηση του ύψους του τοιχίου του μόλου και ενίσχυση της προστασίας του με ογκόλιθους; Ρώτησαν μία φορά, ο δήμος Τριφυλίας και η Περιφέρεια Πελοποννήσου, τον κ. Μουτζούρη, τι χρειάζεται το λιμάνι για να προστατευθεί; Τον «ενόχλησαν» μία φορά για να του ζητήσουν τη βοήθειά του, από τη θέση του Γενικού Γραμματέα Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής που κατέχει τους τελευταίους μήνες;
Επειδή, δεν πρέπει να λησμονούμε τι έχει συμβεί, θυμίζω πως την περίοδο 2007 - 2010, όταν και ενώ εκτελείτο η β' φάση του λιμανιού, δηλαδή ο νέος προσήνεμος, τα προβλήματα φαίνονταν, όπως και οι κακοτεχνίες και η ελλιπής προστασία του, στο τμήμα που ενωνόταν με τον παλιό, στις επίμονες παρεμβάσεις και ερωτήσεις της Αντιπολίτευσης του Δ.Σ. (Ανεξάρτητη Δημοτική Κίνηση) με επικεφαλής τον Θανάση Πετρόπουλο αλλά και των αλιέων, ο τότε δήμαρχος Γ. Σαμπαζιώτης, έλεγε και δήλωνε και στα ΜΜΕ πως επίκειται και γ' φάση για το λιμάνι, τάχα για την εκβάθυνση και εργασίες προστασίας με προϋπολογισμό 2,5 εκ. ευρώ, καθησυχάζοντας και διαβεβαιώνοντας πως θα εντάξει αυτή την υποτιθέμενη γ' φάση η Περιφέρεια σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα!
Είδε κανένας γ' φάση; Για την καταστροφή του λιμανιού, υπάρχουν ευθύνες και είναι διαχρονικές! Σε πολιτικούς - αυτοδιοικητικούς παράγοντες, στον Φορέα εκτέλεσης των εργασιών της α' και β' εργολαβίας, που ήταν η Περιφέρεια, στην επιβλέπουσα αρχή, τη ΔΕΚΕ, αλλά και στην αιρετή Περιφέρεια και το δήμο Τριφυλίας για την αδράνεια που επέδειξαν τα δύο τελευταία χρόνια, όταν το λιμάνι σιγά - σιγά κατέρρεε και ιδιαίτερα από τον Απρίλιο του 2012, όταν ξηλώθηκε η βάση του και στη συνέχεια «έσπασε» το τοιχίο. Ο δήμαρχος Τριφυλίας, αντί να εκφωνεί «επικήδειο» για την καταστροφή του λιμανιού, έπρεπε να είχε «τρέξει» για να προλάβει την κατάρρευση του μόλου και ο Αντιπεριφερειάρχης Μεσσηνίας, αντί να λέει ότι οι ευθύνες ανήκουν στους θεσμικούς του παρελθόντος και στην τότε νομαρχία, ας αντιληφθεί ότι τα τελευταία δύο χρόνια η αιρετή Περιφέρεια και ο ίδιος ως Αντιπεριφερειάρχης της Π.Ε. Μεσσηνίας έχουν την ευθύνη των υπηρεσιών και της πρώην νομαρχίας και ιδίως της πρώην κρατικής Περιφέρειας και της ΔΕΚΕ, δηλαδή των φορέων και υπηρεσιών που υλοποίησαν και επέβλεπαν τα έργα στο λιμάνι (και όχι η νομαρχία).
Ας αναζητήσουν, λοιπόν, στις υπηρεσίες τους τις ευθύνες, στα πλαίσια και του δημοσιουπαλληλικού κώδικα και του πειθαρχικού δίκαιου. Ας αναλογιστούν, επίσης, τις ευθύνες τους σε πολιτικό και υπηρεσιακό επίπεδο γιατι δύο χρόνια δεν έκαναν τίποτα για να προστατεύσουν το λιμάνι από την κατάρρευση και την καταστροφή που πλησίαζε! Ο Δήμος Τριφυλίας, στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων του και των υποχρεώσεών του για τις υποδομές στο δήμο, και η Περιφέρεια Πελοποννήσου, καθ' ύλην αρμόδια θεσμική Αρχή, ας κάνουν το αυτονόητο, που ζητούμε όλοι, κάτοικοι και αλιείς, στην Κυπαρισσία: Να ανοίξουν το φάκελο των εργασιών και των δύο φάσεων και να ελέγξουν πλήρως και ενδελεχώς, βήμα - βήμα, τι προέβλεπε η μελέτη, τί έχει γίνει και τι δεν έγινε! Και, παράλληλα, να πάρουν άμεσα όλες τις αποφάσεις που απαιτούνται για την ανακατασκευή του κατεστραμμένου μόλου, την προστασία του λιμανιού, την εκβάθυνση και ό,τι άλλο χρειάζεται για να γίνει το κατεστραμμένο πλέον λιμάνι - λιμάνι, συμβουλευόμενοι και ζητώντας τη βοήθεια και του Γενικού Γραμματέα Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής Κωνσταντίνου Μουτζούρη! Κακοτεχνίες στην κατασκευή και δύο χρόνια αδράνειας δήμου Τριφυλίας και Περιφέρειας Πελοποννήσου, ενώ κατέρρεε ο προσήνεμος μόλος, στοίχισαν την καταστροφή του λιμανιού. Ας «τρέξουν», έστω και τώρα, για την ανακατασκευή του. Το χρωστάνε στην Κυπαρισσία και την Τριφυλία, στους αλιείς και τους κατοίκους της περιοχής, όσους αγωνίστηκαν στο παρελθόν, όλους όσοι ήλπιζαν στην προοπτική και την ανάπτυξη με το λιμάνι!.
Την ως άνω δήλωση - τοποθέτηση κατέθεσε και εγγράφως ο Σύμβουλος της Δημοτικής Κοινότητας Κυπαρισσίας στη συνεδρίαση του Συμβουλίου της Δ.Κ. Κυπαρισσίας το απόγευμα της Τετάρτης 20 Μαρτίου 2013, θέτοντας εκτός ημερήσιας διάταξης θέμα προς συζήτηση την καταστροφή του λιμανιού Κυπαρισσίας. Ομόφωνα το Σώμα έκανε αποδεκτό το περιεχόμενο της τοποθέτησης του κ. Γιαννόπουλου και μετά από διαλογική συζήτηση αποφάσισε όπως το κείμενο της τοποθέτησης του κ. Γιαννόπουλου να σταλεί στο δήμαρχο Τριφυλίας Κώστα Κόλλια ζητώντας του να κάνει ό,τι απαιτείται για το λιμάνι!
Πηγή : filiatra news