Τη διάθεση ποσού 74.000 ευρώ, ώστε να γίνουν οι άμεσες παρεμβάσεις που δεν θα επιτρέψουν να γκρεμιστεί το νέο λιμάνι της Κυπαρισσίας, αναμένεται να αποφασίσει το Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου κατά τη τελευταία του συνεδρίαση… Τα χρήματα θα εξασφαλιστούν από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και με αυτά θα γίνουν εργασίες τοποθέτησης φυσικών και τεχνητών ογκόλιθων για την προσωρινή προστασία του προσήνεμου μώλου από τον κυματισμό. Για την οριστική λύση του προβλήματος εκπονείται μελέτη, στο πλαίσιο προγραμματικής σύμβασης που έχουν συνάψει η Περιφέρεια με το Δήμο Τριφυλίας. Για το μεγάλο αυτό ζήτημα έχει καταθέσει ερώτηση ο Νίκος Πατσαρίνος, από την παράταξη της Αγωνιστικής Συνεργασίας, που ζητά να ενημερωθεί για τις αστοχίες του έργου και τις ενδεχόμενες ευθύνες των μηχανικών που είχαν την ευθύνη της επίβλεψης.
«Κατόπιν αυτοψίας που διενεργήθηκε στις 12 και 13 Δεκεμβρίου 2012 διαπιστώθηκε ότι ο προσήνεμος μώλος (νέο τμήμα) του λιμένος Κυπαρισσίας υπέστη σοβαρές βλάβες μετά τη δράση των σφοδρών κυματισμών στις 9 και 10 Δεκεμβρίου του 2012. Συγκεκριμένα στη συμβολή του υφιστάμενου τμήματος του προσήνεμου μώλου με τη νέα (2008) επέκτασή του, προκλήθηκαν σοβαρές ζημιές,
α) στην εξωτερική θωράκιση του μώλου από φυσικούς και τεχνητούς ογκόλιθους, η οποία καταστράφηκε ολοσχερώς με αποτέλεσμα πλέον η κυματική ενέργεια να μην αποτονώνεται και δρα ευθέως επί του έργου
β) ο προφυλακτήριος τοίχος από σκυρόδεμα ρηγματώθηκε σε πολλές θέσεις και παρουσιάζει απόκλιση από την κατακόρυφο. Στην ουσία έχει αποδιοργανωθεί η ενιαία συμπεριφορά του απέναντι στη δράση του κυματισμού και,
γ) το δάπεδο του κρηπιδώματος από σκυρόδεμα έχει πλήρως αποδιοργανωθεί.
Κατόπιν των ανωτέρω το συγκεκριμένο τμήμα μήκους περίπου 50 μέτρων του νεοκατασκευασμένου προσήνεμου μώλου στην περιοχή της συμβολής με το παλιό τμήμα έχει υποστεί σοβαρές βλάβες και πιθανότατα θα καταστραφεί πλήρως από μελλοντικές (είμαστε ακόμα στην έναρξη της χειμερινής περιόδου) δράσεις, ακόμα και από τον μέσο μέγιστο κυματισμό (πολύ χειρότερα από τον ακραίο Ν/Δ).
Τούτο θα έχει σοβαρές επιπτώσεις:
α) και για το υπολειπόμενο τμήμα του νέου μώλου στο οποίο θα επεκταθεί η βλάβη και,
β) η λιμενολεκάνη δεν θα παρέχει την προστασία που απαιτούν οι κανονισμοί και θα υπάρξουν ζημιές στα ελλιμενιζόμενα σκάφη.
Εισηγούμεθα
1 Μεσοπρόθεσμα: Να ολοκληρωθεί η μελέτη για αποκατάσταση της αδυναμίας του έργου στη συγκεκριμένη θέση (συμβολή νέου και παλιού τμήματος του προσήνεμου μώλου) ώστε με έργο που θα προκηρυχθεί σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 3669/08 να δοθεί οριστική λύση στο πρόβλημα και
2 Βραχυπρόθεσμα: Το ταχύτερο δυνατόν να γίνει προστασία της πληγείσας περιοχής του προσήνεμου μώλου στο λιμάνι της Κυπαρισσίας με φυσικούς ογκόλιθους από έξι τόνους έως 12 τόνους, που θα τοποθετηθούν ως εξωτερική θωράκιση του μώλου ώστε να αυξήσουμε την προστασία του έργου στο μέτρο του δυνατού ενόψει της χειμερινής περιόδου 2012-2013.
Οι εργασίες θα γίνουν με βάση τις διαδικασίες του Ν. 3013/2002 περί «Αναβάθμισης της Πολιτικής Προστασίας» με ωριαία μίσθωση μηχανημάτων (π.χ. πλωτό γερανό, ρυμουλκό, εκσκαφέα κ.λπ) και προμήθεια των φυσικών ογκολίθων εξ αλίευσης ή με χερσαία μέσα (τρία φορτηγά, έναν φορτωτή, έναν εκσκαφέα κ.λπ) και προμήθεια των φυσικών ογκολίθων από λατομείο της περιοχής.
Πηγή : kyparissiotis